• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik wil binnenkort een drone kopen.

Dit wordt mij eerste drone.

Nu heb ik 3 op het oog DJI Mini 4K , DJI NEO 1 of de 2 maar deze zit alleen boven mij budget met een remote controller.
Of toch een andere merk zoals de HOVERAir X1 Zwart Combo.
Mij eisen zijn meer het vliegen met remote controller dan het filmen.

Mij buget is tot €350

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 16:59

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Los van het feit dat je eigenlijk helemaal geen vraag stelt, horen we ook graag wat je al zelf gevonden hebt. Je noemt wat drones op maar waarom benoem je die? En waarom zou je bv niet gewoon de HOVERAir X1 kopen?

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Evertt
sys64738 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:10:
Los van het feit dat je eigenlijk helemaal geen vraag stelt, horen we ook graag wat je al zelf gevonden hebt. Je noemt wat drones op maar waarom benoem je die? En waarom zou je bv niet gewoon de HOVERAir X1 kopen?
Beetje te snel gepost zonder eerst echt goed te onderzoeken.

Mij keuze is toch de Mini 4 pro. Het ligt boven mij budget. Omdat deze obstakeldetectie heeft en de mini 4 k niet ik vindt dat het wel waard. En de neo is geen optie alleen omdat deze geen externe geheugen heeft. En altijd afhankelijk ben door de app om beelden op te halen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Evertt schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:41:
Ik wil binnenkort een drone kopen.

Dit wordt mij eerste drone.

Nu heb ik 3 op het oog DJI Mini 4K , DJI NEO 1 of de 2 maar deze zit alleen boven mij budget met een remote controller.
Of toch een andere merk zoals de HOVERAir X1 Zwart Combo.
Mij eisen zijn meer het vliegen met remote controller dan het filmen.

Mij buget is tot €350
nou heb ik zelf geen drone, maar mijn vrouw wel voor haar fotografie hobby (bijv vakantie in Shetland) voor wat bijzondere beelden.

maar wat wij waardevol vonden was even naar een fysieke DJI shop (of een andere dronewinkel zoals droneland ofzo) om dat spul eens van dichtbij te bekijken. Wij vonden het lastig om bijvoorbeeld toch de verschillen in afmetingen een beetje te kunnen beoordelen.

We hadden de mazzel dat er net een introductie was dus er was ook iemand van DJI die in de winkel vloog met de drones.

Naast het formaat kregen we dus ook een kleine indruk van het geluidniveau en ook een duidelijk hoorbaar verschil in de toonhoogte van het geluid bij de verschillende modellen.

het is even geleden maar ik meen dat het een camera-winkel was die ook DJI deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 08-01-2026 10:34 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 14:54
Ik heb zelf kort geleden mijn eerste drone gekocht en dat is de DJI Mini 4K geworden.
Ben er erg tevreden mee, niet duur, maar wel heel veel features. Leuk om te oefenen en obstakel detectie heb ik nog niet nodig gehad met normaal gebruik. Gewoon zorgen voor een vrije plek om op te stijgen/landen en een beetje opletten. Als ik uiteindelijk echt intensief en op moeilijkere plekken ga vliegen, zal ik gaan voor een uitgebreider model.

Dat is mijn ervaring, misschien helpt het :)

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
neo 2 fmc hier:
  • Goedkoop
  • Mega bang for the buck.
  • 360 graden obstacle avoidance
  • Bizarre tracking (mountainbiken, hardlopen, ook door zwaar bebost gebied)
  • Makkelijk mee te nemen
  • Gesture control

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelf ook getwijfeld over de DJI Neo 2 of de DJI Mini 4 Pro, uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat laatstgenoemde voor mij overkill is.

Ik ben op zoek naar een drone waarmee ik leuke beelden kan maken tijdens fietstochten, in de natuur, tijdens vakanties en die dus niet te zwaar is en gemakkelijk mee te nemen. Als de Neo 2 een net iets betere camera zou hebben gehad was het perfect geweest, maar dat neem ik nu voor lief. Voor socials is de camera ongetwijfeld voldoende.

Daarnaast gekozen voor de Fly More Combo vanwege het extra bereik met de RC-N2 en de extra batterijen. Ik zou het jammer vinden om voor die kleine meerprijs elke keer batterijen te moeten opladen als ik net lekker aan het vliegen ben.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Evertt
Het is de Neo 2 geworden.
Pagina: 1