[Excel] Automatisch aanvullen met gegevens uit ander tabblad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:29
De vraag is eigenlijk vrij simpel. Ik heb een excel bestand met meerdere tabbladen. Als ik iets heb getypt, bijvoorbeeld "Computer", en in een andere cel in hetzelfde tabblad begin te typen "Co" dan vult hij dit automatisch al aan naar "Computer". Maar als ik nu naar een ander tabblad ga dan doet hij dit niet. Is er een mogelijkheid, of een andere oplossing, dat hij dit wel doet?
Ik heb enkele termen die vaak weer terugkomen en het zou fijn zijn als ik dit niet telkens opnieuw hoef te typen. Het mag overigens ook in LibreOffice als het hier wel kan.
Ik heb eigenlijk alles programma's al geprobeerd maar kom geen stap verder helaas.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zet er in de titel even bij dat het gaat over Excel, ik zat al te denken aan browser-tabbladen :P

Verder: gegevensvalidatie -> lijst.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blueflame_Core
Hier ben ik nu inderdaad ook mee aan het experimenteren, maar ook dan merk ik dat hij niet automatisch de boel aanvult bij het typen van de eerste letters.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Excel is een spreadsheet programma, he ;)
Dat houdt inderdaad in dat het aanneemt dat de gegevens in een specifieke kolom eventueel een opsomming zouden kunnen zijn (waar je op enig moment ook op wilt kunnen sorteren en filteren), en daarom zit de functionaliteit ingebakken om waardes uit eerdere cellen in (meestal) de kolom waar je in werkt over te nemen.

De aanname dat een volgende kolom (of een ander tabblad) identieke waardes zou kunnen gebruiken is niet automatisch ingebakken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Blueflame_Core
Daar was ik inderdaad al achter, maar dacht misschien is er toch een foefje om het te krijgen zoals ik het wil.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Blueflame_Core schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:03:
Hier ben ik nu inderdaad ook mee aan het experimenteren, maar ook dan merk ik dat hij niet automatisch de boel aanvult bij het typen van de eerste letters.
Werkt hier (Excel 365 2024) als een zonnetje. Lijstje met aaaaa, bbbbb, ccccc, etc en 1 letter en enter is genoeg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Blueflame_Core
Ja ik zie net een youtube video inderdaad daar gaat het over "Autocomplete voor dropdown list" in Excel365. Vraag me af of de 2024 versie dit ook heeft..
Pagina: 1