Hallo en bij voorbaat dank voor het meedenken. Ik denk dat deze vraag beter past onder overclocking dan de extreme koeling. Mijn vermoeden is dat hier wel de juiste mensen te vinden zijn die mij op weg kunnen helpen!
Mijn plan is om te experimenteren met 'direct to chip' koeling. Daarvoor zou ik dan een CPU willen 'delidden' en de koeling rechtstreeks op de CPU monteren. Mijn doel is om een hoog koelvermogen te bewijzen. Het gaat me dus niet om het behalen van bepaalde PC prestaties (op dit moment), echt alleen hitte afvoeren.
Dit doe ik natuurlijk liever niet op mijn primaire PC.
Ik zoek een setup om wat te experimenteren. Welke componenten heb ik überhaupt minimaal nodig als ik zo gewoon alleen veel energie wil verbruiken in de CPU?
Belangrijkste eisen;
- Hoge heat density (W/cm2). Dus relatief hoog vermogen (W) op een klein die oppervlak (cm2).
- Makkelijk te delidden; geen idee of hier verschil in zit.
Mooi meegenomen;
- Goedkope CPU. Hier zullen er ongetwijfeld een aantal van sneuvelen.
- Goedkope overige componenten. Liever niet gebruikt denk ik. Opgehoopt stof en warmte gaan niet zo goed samen; dan moet ik het heel goed schoonmaken.
Mijn plan is om te experimenteren met 'direct to chip' koeling. Daarvoor zou ik dan een CPU willen 'delidden' en de koeling rechtstreeks op de CPU monteren. Mijn doel is om een hoog koelvermogen te bewijzen. Het gaat me dus niet om het behalen van bepaalde PC prestaties (op dit moment), echt alleen hitte afvoeren.
Dit doe ik natuurlijk liever niet op mijn primaire PC.
Belangrijkste eisen;
- Hoge heat density (W/cm2). Dus relatief hoog vermogen (W) op een klein die oppervlak (cm2).
- Makkelijk te delidden; geen idee of hier verschil in zit.
Mooi meegenomen;
- Goedkope CPU. Hier zullen er ongetwijfeld een aantal van sneuvelen.
- Goedkope overige componenten. Liever niet gebruikt denk ik. Opgehoopt stof en warmte gaan niet zo goed samen; dan moet ik het heel goed schoonmaken.