Vraag

• whuy
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 03-01 13:03
Ik ga binnenkort mijn allereerste tv-toestel aanschaffen (tot nog toe heb ik altijd tv gekeken op een pc-monitor). De tv komt in mijn salon (kijkafstand 2 tot 3 meter, weinig rechtstreekse lichtinval) en mag max. 48" zijn om in onze boekenkast te passen. Het toestel zal gebruikt worden om via apps naar streamingdiensten te kijken (Netflix, Streamz, VRT, ...). Qua budget wil ik graag niet boven de 1000 euro gaan.

Na wat opzoekwerk denk ik dat ik een oled scherm zoek. De vragen waar ik nog mee zit:
- kies ik best een smart-tv of een dom scherm met een externe media player (Dune HD?)
- welke oplossing heb ik nodig om een aanvaardbare geluidskwaliteit te bereiken (ik beschik niet over externe luidsprekers)

Met mijn zeer beperkte inzichten in deze materie komt ik voorlopig uit op de LG OLED evo C4.

Kunnen jullie mij adviseren aub?
Hartelijk dank!
Wouter

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:46
Met de gestelde wensen zou ik kiezen tussen de, LG B5, LG C5 en Philips OLED810.

GoogleTV i.c.m. de Pentonic 1000 SoC is uitgebreider en vlotter dan webOS, de kans dat je hierdoor in de nabije toekomst een externe media player moet kopen is dan een stuk kleiner dan bij de LG. Ook klinken de interne speakers bij de OLED810 beter dan bij de B5/ C5. Wellicht dat dit voor jullie volstaat/ aanvaardbaar is, al zou ik persoonlijk altijd naar een externe oplossing kijken omdat dit veel meerwaarde biedt in de beleving.

Betreft geluid kun je naar de Samsung QS700F kijken, biedt veel waar voor het geldt. Deze zou ik dan combineren met de 48'' B5 of C5 (mits webOS alle gewenste apps ondersteunt) en wanneer je graag binnen het budget wilt blijven de HW-B66CF soundbar kiezen i.p.v. de QS700F.