Welke robot stofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yrkh88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-01 17:31
Er zijn teveel opties, kan iemand meedenken welke optie het beste is voor het volgende:
  • geen huisdieren
  • alleen pvc vloer, dus geen tapijt
  • kinderen, maar ruimen het speelgoed einde vd dag meestal op (dus slingeren niet rond als snachts de bot aangaat)
  • zwart model
  • oppervlakte rond de 50-75m2; alleen de keuken en woonkamer
  • cleaning station en mopping functie
Budget is liefst rond de 600-750 eur, maar mag ook iets hoger als het daarmee bij echt een beter model uitkomt

opties die ik in gedachten had:
  • roborock qrevo edge5v1 (het is mij niet duidelijk of er een verschil is met de s5a): de 5V1 nu voor EUR 699, EUR 599 voor de S5A
  • eufy e25: nu voor EUR 650
  • ecovacs x9 pro omni: nu voor EUR 670
  • dreame L40s Pro Ultra: nu voor EUR 580
andere opties, iets duurder:
  • roborock saros r10: nu voor EUR 899
  • dreame x50 ultra complete: nu voor EUR 830
wat raden jullie aan?

bedankt!

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor €469 is de Dreame L40 Ultra AE een mooie deal:

https://www.bol.com/nl/nl...n-zwart/9300000234825183/

€200 tot €400 extra uitgeven kan, maar daar krijg je naar verhouding bijzonder weinig extra features voor. Ik zou dat geld op zak houden.

Je wordt dood gegooid met de absurde hoeveelheid modellen en types. Er komt elke 2 maanden wel weer een nieuw model op de markt. De <€500 prijsklasse biedt het meeste waar voor je geld.

[ Voor 43% gewijzigd door stin00 op 03-01-2026 12:59 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:18
stin00 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:55:

€200 tot €400 extra uitgeven kan, maar daar krijg je naar verhouding bijzonder weinig extra features voor. Ik zou dat geld op zak houden.

Je wordt dood gegooid met de absurde hoeveelheid modellen en types. Er komt elke 2 maanden wel weer een nieuw model op de markt. De <€500 prijsklasse biedt het meeste waar voor je geld.
Bij Media Markt €454,- :)

Twijfel zelf juist over dweilfunctie en dan zeker op een houten vloer. Die pads worden toch megasmerig tijdens een sessie en zullen ook eens druppen?
Voor pvc van @Yrkh88 minder erg ja.

• stin00
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:11:
[...]
Bij Media Markt €454,- :)

Twijfel zelf juist over dweilfunctie en dan zeker op een houten vloer. Die pads worden toch megasmerig tijdens een sessie en zullen ook eens druppen?
Voor pvc van @Yrkh88 minder erg ja.
Nee, de dweilen worden vooraf gereinigd en nat gemaakt, dat gaat via druppels die direct op de dweilpads terecht komen. Daarna gaat de robot dweilen en keert elke X m² terug om de dweilpads weer te reinigen. Dat interval is zelf instelbaar. Hij gaat niet de hele vloer met vieze dweilpads doen.. dat zou niet best zijn. Daarnaast kan je ook de waterintensiteit instellen, bij een houten vloer kan je dus voor 'laag' kiezen. Daarnaast kies je om met de naad mee te dweilen om lelijke strepen te voorkomen.

Als je houten vloer niet tegen wat water kan dan heb je helaas een slecht behandelde vloer.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:18
@stin00 Duidelijk, las het op Pepper ook idd. Mijn vloer kan wel tegen wat water, maar het is natuurlijk geen tegelvloer of kunststof (laminaat/pvc). Dus een hele sloot water hoef ik er niet op te hebben ;)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:56
Die robots dweilen een stuk droger dan jij en ik dat doen - als hij hier rondrijdt is het 5 min na hij ergens in geweest alweer droog :) (vloerverwarming helpt ook mee ofc).
Wel opletten dat hij nog geen functie heeft om dichte deuren open te maken, en mijn robot negeert kabels en schoenen, daar gaat hij omheen, ipv dat hij ze naar juiste plek duwt.

• Yrkh88
stin00 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:55:

Dank! Is de L40 een betere optie dan bijv. de L40s? Ik vind het geen probleem om iets meer uit te geven dan de EUR 469, als ik daarmee beter model scoor en ook goede value for money!

• stin00
  • Niet online
Yrkh88 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:31:
[...]

Dank! Is de L40 een betere optie dan bijv. de L40s? Ik vind het geen probleem om iets meer uit te geven dan de EUR 469, als ik daarmee beter model scoor en ook goede value for money!
Wat biedt de L40s volgens jou meer dat hij een €126 meerprijs rechtvaardigt tov de L40 Ultra AE? Hij is 25% duurder en dan krijg je een extendable side brush. Veel meer extra's zie ik niet, het is in de kern zelfs exact dezelfde robot. Persoonlijk zou ik dat geld dus lekker in je zak houden. De mediamarkt aanbieding is gewoon erg scherp: https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1887330

€454 voor een robotstofzuiger met heetwater wassen & -drogen + edge mopping + tri-cut borstel is historisch laag voor zover ik weet. Ik heb meer voor die features betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-01-2026 21:05 ]

• Yrkh88
Ik denk dat je gelijk hebt! Eigenlijk niet veel opties nodig behalve goed stofzuigen en dweilen..

• beadermaple
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-01 15:34
Even meegelezen met de vraag en discussie, en op basis daarvan de knoop doorgehakt en de bestelling geplaatst. Dank!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:36
stin00 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:02:
[...]

Wat biedt de L40s volgens jou meer dat hij een €126 meerprijs rechtvaardigt tov de L40 Ultra AE? Hij is 25% duurder en dan krijg je een extendable side brush. Veel meer extra's zie ik niet, het is in de kern zelfs exact dezelfde robot. Persoonlijk zou ik dat geld dus lekker in je zak houden. De mediamarkt aanbieding is gewoon erg scherp: https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1887330

€454 voor een robotstofzuiger met heetwater wassen & -drogen + edge mopping + tri-cut borstel is historisch laag voor zover ik weet. Ik heb meer voor die features betaald.
Extended side brush inderdaad.
Duo brush systeem.
Betere druk op de dweilen.
Betere dock washing (AceClean).
Kan hogere drempels aan, 40mm ipv20mm.
Volgens mij iets betere obstacle avoidance.
Dweilpads achterlaten bij stofzuigen (vond ik zelf een belangrijke).

Je moet voor jezelf uitmaken of je deze opties /uogrades belangrijk vindt en hiervoor iets meer wil betalen. Ik ben er zelf wel voor gegaan.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:35
Er is toch al een topic waar je deze vraag hebt gesteld? Yrkh88 in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

[ Voor 44% gewijzigd door turkeyhakan op 06-01-2026 10:36 ]

Pagina: 1