Vraag

• Mark190
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-01 06:53
Ik heb een hotelschakelasr om mijn lampen (4 spotjes) op de overloop (eerste etage) te bedienen.
Dus in de gang begane grond en op de eerste verdieping zit een knop om ze aan en uit te zetten.
Nu heb ik mijn overloop gehalveerd en een stuk bij de slaapkamer betrokken.
Dus als nu het licht wordt aangezet met de schakleaars, gaan er 2 spotjes op de overloop en 2 in de slaapkamer aan.
Nu wil ik de 2 spotjes in de slaapkamer van de hotelschakelaar afhalen en die op een bewegingssensor aansluiten.
Ik denk niet dat het mogelijk is omdat dan de schakelaar aangezet moeten worden om er überhaupt stroom op te krijgen.
Bijgaand een foto van de centraal doos die bij de 2 spotjes in de slaapkamer zit

Hebben jullie ideeën en of suggesties?

Hoor het graag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zi5-5sJ1jaK007Ck1vqgcD59EGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfFpdSU7kqJpiRoA6yIaVw3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPNCqEvW2lSjFoZDx53AXQIFok8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtCYk4HVJMFfPEkPxge7qI63.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:56
Mark190 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:08:
Hebben jullie ideeën en of suggesties?
Je zal eerst in kaart moeten brengen welke draden nu waar op aan zijn gesloten. Op de foto's is de zien dat zowel het oude als het nieuwe kleurenschema door elkaar wordt gebruikt. Dat is op zich niet erg, maar het maakt het wel lastiger om uit te zoeken wat je moet doen om de gewenste situatie te realiseren.

Spel en typfouten voorbehouden

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IMHO: Ik zou er even iemand bij halen die weet wat hij doet.

Ik zie oude & nieuwe kleuren en nog wat gehobby met verkeerde kleuren.
Overigens heb je wel genoeg draden/kleuren om het op te lossen, maar dat is lastiger om uit te leggen bij een mix van kleuren.