Bestaat er een energy socket dat aanpasbaar is in vermogen afhankelijk van de zon input? Een stekker die zich kan aanpassen (via een app zoals homewizard waar je slimme taken instelt) in elektriciteit uitvoer afhankelijk van de zon input (zonnepaneel)? Momenteel kan ik 6 zonnepanelen niet gebruiken rechtstreeks op de bluetti ac500. Omdat het totaal in voltage te hoog is voor de bluetti ac500. De bluetti ac500 heeft geen automatisatie zoals een marstek Venus bijvoorbeeld. Het zou handig zijn dat ik de invoer van de stroom op maximum zet van de ac500. En dat via een dynamische energy socket de stroom hoeveelheid niet overschreden wordt bij het opladen (dat enkel de opwekstroom van de zonnepanelen wordt gebruikt bij het opladen). Sorry voor de lange uitleg.
Vraag
Alle reacties
Die zijn er wel, maar niet to 2300W volgens mij. Dan zal het met 200~250 wel klaar zijn.
Geen idee of de interne elektronica dat wel accepteert van zo'n apparaat overigens.
Geen idee of de interne elektronica dat wel accepteert van zo'n apparaat overigens.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zo werkt elektriciteit niet.
Als je het opgenomen vermogen door een verbruiker/accu wil verlagen moet je die verbruiker/accu minder energie laten opnemen. Dat kan je niet sturen door het aanbod te verlagen.
Daarom zijn (iig in Nederland) de Netbeheerders en de overheid begonnen met de promotie om de stroompiek tussen 16 en 21 tegen te gaan: we dreigen meer stroom te vragen dan er aanbod is.
Als je het opgenomen vermogen door een verbruiker/accu wil verlagen moet je die verbruiker/accu minder energie laten opnemen. Dat kan je niet sturen door het aanbod te verlagen.
Daarom zijn (iig in Nederland) de Netbeheerders en de overheid begonnen met de promotie om de stroompiek tussen 16 en 21 tegen te gaan: we dreigen meer stroom te vragen dan er aanbod is.
Spel en typfouten voorbehouden
Ik zie in de handleidingen/datasheets niet eens tot welke kortsluitstroom veilig op de ac500 mag...
En daarom weet je dus ook niet wat je als parallelle strings veilig kan aansluiten.... of zelfs sommige zeer hoog stromige enkele panelen...
Stroom begrenzers bestaan gewoon: die dingen heten zekeringen
En daarom weet je dus ook niet wat je als parallelle strings veilig kan aansluiten.... of zelfs sommige zeer hoog stromige enkele panelen...
Stroom begrenzers bestaan gewoon: die dingen heten zekeringen
[ Voor 10% gewijzigd door Ronald op 03-01-2026 11:29 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.