Multiroom opstelling. Wat zijn de ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Damelsfoort
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06-01 21:36
Ik zoek een?
Speakerset voor in een multiroom opstelling. Hierbij rekeninghoudend met een woonkamer (25m2) en een woonkeuken (45m2) Van elkaar te scheiden middels een dubbele schufdeur.

Wat is je budget?
Ik wil met mijn budget onder de 1000 euro blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek af te spelen via Spotify en radio te luisteren via een player. Films is van ondergeschikt belang. Ik heb verder nog speakers. Ik maak gebruik van een LG smart tv. Wat ik belangrijk vind is dat het muziekgeluid goed is en dat het in een multiroom opstelling kan zodat, zowel beide ruimtes gelijktijdig als ook afzonderlijk van elkaar muziek kunnen afspelen. Bij voorkeur wil ik ook de tv erop hebben aangesloten.
Ik wil het ook kunnen aansluiten op een platenspeler.
Het geluid hoeft niet heel hard. (het moet vooral goed klinken)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf gekeken naar Denon (150 en 250) , Sonos (ERA 100 en ERA 300)en Bluesound (Pulse Flex en M)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel tussen een opstelling van 2 speakers in de keuken en 1 (iets grotere) speaker in de woonkamer of in de woonkamer een soundbar. Klopt het dat soundbars minder geschikt zijn voor muziek en stemgeluid (radio afspelen) of is het advies om een soundbar in de woonkamer te hebben?
Het moet makkelijk werken en het geluid met echt goed zijn. Welk merk en welke speakers zijn dan het beste?
Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden?

Hopelijk zijn er mensen die mij een advies willen geven over een multiroom opstelling. Ik zou er super bij geholpen zijn. Dank!

[ Voor 90% gewijzigd door Damelsfoort op 03-01-2026 15:32 . Reden: Verplaatst naar een nieuw onderwerp ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Damelsfoort Welkom op Tweakers. Voor aankoopadvies hebben we Beeld en geluid koopadvies waar zulke vragen beter tot hun recht komen. Ik heb je topic daarnaartoe verplaatst.

Daar hebben we een handig format, wat je kunt invullen als je een op zoek bent naar een product dat bij je wensen past. Je kunt op de wijzig-knop bovenaan je vraag drukken en het onderstaande format daarnaartoe kopiëren en invullen.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
We verwachten daarbij wel een stukje meer voorwerk. Welke apparaten heb je nog meer gevonden/overwogen? Welke apparaten heb je nu in bezit en moeten aangesloten worden? Is formfactor (groot, klein, meer/minder kabels) belangrijk of gaat de audio-kwaliteit voor? Welke gerichte vragen heb je nog? Etc. Dit vragen we niet om je te plagen, maar om je beter te kunnen adviseren. Hoe beter jij invult hoe je zoektocht verlopen is en welke gerichte vragen je nog hebt, hoe beter passend het advies van je medeforumgebruikers kan zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22
mijn ervaring: ruk! Waarom? omdat het niet gebruikersvriendelijk is. Zit je TV te kijken in de woonkamer, wil er iemand anders Spotify luisteren in de keuken. Verkeerde keuze wordt er gemaakt, zit je ineens spotify in de woonkamer te luisteren. Dit geldt trouwens voor een Denon receiver. Misschien dat andere merken het helemaal piekfijn voor elkaar hebben. Maar waarom zou je multiroom via 1 apparaat willen? Ik zie het nut er niet van in.

Andere oplossingen:
- Set in de woonkamer, en BT of Wifi speaker in de keuken.
- Wil je overal dezelfde muziek, kun je via Airplay (of de google variant) meerdere speakers selecteren en daar naar toe streamen.

De vraag naar multiroom komt regelmatig voorbij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie regelmatig en tot volle tevredenheid multiroom gebruikt. :)