"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Dit lijkt mij ook niet te kloppen:
Als je echter op de link klikt staat er dat er een oplaadbare accu in zit (hoe kan het ook anders).Core Devices kondigde in december ook al een ring aan, de Index 01. Dat is een apparaat waarmee gebruikers snelle notities kunnen opnemen, maar dat geen oplaadbare of vervangbare accu heeft.
Byte_Me schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:34:
Dit lijkt mij ook niet te kloppen:
[...]
Als je echter op de link klikt staat er dat er een oplaadbare accu in zit (hoe kan het ook anders).
Daar staat toch echt dat de accu niet oplaadbaar is. Ook https://repebble.com/blog...nal-memory-for-your-brain meldt dat de accu "jarenlang" meegaat en niet oplaadbaar is.Pebble heeft overwogen om het apparaat oplaadbaar te maken, maar zegt onder meer dat het apparaat daardoor groter en duurder zou zijn geworden. Als de accu leeg is, kunnen klanten het apparaat door Pebble laten recyclen.
nieuws: Pebble toont Index 01-ring met microfoon die herinneringen in agenda ...
:strip_exif()/f/image/5wF6mQn4mfwLwBQnGyqLaxFT.png?f=user_large)
https://repebble.com/index#buy
[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 03-01-2026 12:51 ]
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ik lees altijd met veel plezier de artikelen, en ik snap dat jullie snel willen zijn met iets posten. Dat genereert immers inkomsten. Maar dit artikel staat echt vol fouten en het duurt lang voor ze gecorrigeerd worden:
Er wordt minstens drie keer "e-inkt" genoemd. Dat is niet waar. Alle Pebble horloges hebben een e-paper display, geen e-inkt display. In feite zijn het trans-reflectieve LCD schermen.
"Een jaar geleden kondigde Migicovsky al de nieuwe horloges aan, maar die zijn nu definitief uit." Dit klopt niet. De Pebble 2 Duo is inderdaad uit en wordt bezorgd bij klanten, maar de Pebble Time 2 (ook aangekondigd) is op dit moment nog in productie en hiervan moeten de eerste units nog geleverd worden.
"voor een pixeldichtheid van 283dpi. Dat is volgens de maker twee keer zo hoog als de oudere modellen."
Allereerst klopt de dpi hier al niet. Daarnaast beweert de maker niet dat de pixeldichtheid twee keer zo hoog is. Het scherm heeft twee keer de (horizontale) resolutie. Maar het scherm is ook een stuk groter, dus de pixeldichtheid is niet twee keer zo hoog zoals het artikel lijkt te beweren.
"De smartwatch kan met swipegebaren worden bediend". Ik ben benieuwd naar jullie bron hier voor. Ik volg het Pebble nieuws trouw, en dit is voor zover ik weet nooit publiek genoemd door Pebble. De bediening gaat in de basis vooral met de knoppen.
"Volgens de makers komt daar geen btw meer bij, maar kopers betalen wel 20 euro verzendkosten."
Er is altijd gezegd dat voor het verzenden nog een extra bedrag betaald moet worden. Daar zitten verzendkosten en importheffingen (o.a. BTW) bij. De BTW zit dus voor zover ik weet niet in de prijs van 199 USD.
Er wordt minstens drie keer "e-inkt" genoemd. Dat is niet waar. Alle Pebble horloges hebben een e-paper display, geen e-inkt display. In feite zijn het trans-reflectieve LCD schermen.
"Een jaar geleden kondigde Migicovsky al de nieuwe horloges aan, maar die zijn nu definitief uit." Dit klopt niet. De Pebble 2 Duo is inderdaad uit en wordt bezorgd bij klanten, maar de Pebble Time 2 (ook aangekondigd) is op dit moment nog in productie en hiervan moeten de eerste units nog geleverd worden.
"voor een pixeldichtheid van 283dpi. Dat is volgens de maker twee keer zo hoog als de oudere modellen."
Allereerst klopt de dpi hier al niet. Daarnaast beweert de maker niet dat de pixeldichtheid twee keer zo hoog is. Het scherm heeft twee keer de (horizontale) resolutie. Maar het scherm is ook een stuk groter, dus de pixeldichtheid is niet twee keer zo hoog zoals het artikel lijkt te beweren.
"De smartwatch kan met swipegebaren worden bediend". Ik ben benieuwd naar jullie bron hier voor. Ik volg het Pebble nieuws trouw, en dit is voor zover ik weet nooit publiek genoemd door Pebble. De bediening gaat in de basis vooral met de knoppen.
"Volgens de makers komt daar geen btw meer bij, maar kopers betalen wel 20 euro verzendkosten."
Er is altijd gezegd dat voor het verzenden nog een extra bedrag betaald moet worden. Daar zitten verzendkosten en importheffingen (o.a. BTW) bij. De BTW zit dus voor zover ik weet niet in de prijs van 199 USD.