Vraag

• Daniel266
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-01 09:59
Goedeavond.
Ik heb al jaren samsung telefoons met de 25 watt adapter. Heb hier meerdere van gehad.
Ik heb nu een nieuwe telefoon en nieuwe adapter gekocht.
De adapter is kleiner en zwaarder in gewicht geworden. Maar ik merk dat die een stuk warmer word als alle andere 25 watt adapters die ik heb gehad.
Is de kwaliteit van de nieuwe variant wat slechter? Omdat hij zijn warmte niet goed kan afvoeren omdat de adapter compacter is?

Ik zie nu dat er 2 soorten 25watt adapters zijn van samsung maar ik zie het verschil niet. Weet iemand hier meer over?
Ik heb ze niet altijd bij de mediamarkt gekocht.

Deze vorm had ik altijd:
https://www.mediamarkt.nl...rt-oplader-141469555.html

Deze vorm heb ik nu:https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-25w-power-adapter-met-usb-c-naar-usb-c-kabel-zwart-thuislader-1799475.html

[ Voor 33% gewijzigd door Daniel266 op 02-01-2026 21:08 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:28
Je tweede link mist een spatie voor de https, daardoor is die niet aanklikbaar.
Als ik snel kijk zit er wel meer verschil tussen beide behalve de prijs, 2v vs 3v. Dan nog iets met energiebesparing op de buitenkant.

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:30
Beide zijn 5Volt volgens de specs, maar 2 of 3 A, waarmee het afaik een 10 en 15watt lader zijn ipv 25?
kan natuurlijk zijn dat r niks klopt van die specs...
Aantal aansluitingen 4
4 aansluitingen, op een enkel lader, met enkel USB C-C?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:35

g0tanks

Moderator CSA
Daniel266 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:57:
Goedeavond.
Ik heb al jaren samsung telefoons met de 25 watt adapter. Heb hier meerdere van gehad.
Ik heb nu een nieuwe telefoon en nieuwe adapter gekocht.
De adapter is kleiner en zwaarder in gewicht geworden. Maar ik merk dat die een stuk warmer word als alle andere 25 watt adapters die ik heb gehad.
Is de kwaliteit van de nieuwe variant wat slechter? Omdat hij zijn warmte niet goed kan afvoeren omdat de adapter compacter is?
Tenzij je handen verbranden bij het aanraken zou ik me geen zorgen maken. Een compacter ontwerp zal er inderdaad voor zorgen dat er meer warmte wordt ontwikkeld, maar dat is een trade off en zegt niet per se iets over de kwaliteit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

mjl

Ugh

g0tanks schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:51:
[...]

Tenzij je handen verbranden bij het aanraken zou ik me geen zorgen maken. Een compacter ontwerp zal er inderdaad voor zorgen dat er meer warmte wordt ontwikkeld, maar dat is een trade off en zegt niet per se iets over de kwaliteit.
Het zal eerder zijn dat er net zo veel warmte vrij komt maar over een kleinere volume verdeeld, de oppervlakte zal dus warmer aanvoelen.

Zolang je m zonder pijn kunt aanraken is het onder de 60 graden dus niks aan de hand.

-------

• Daniel266
g0tanks schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:51:
[...]

Oke nee ja zo warm word het niet nee dat ik me hand verbrand, maar viel me op

• Daniel266
mjl schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:17:
[...]

Het zal eerder zijn dat er net zo veel warmte vrij komt maar over een kleinere volume verdeeld, de oppervlakte zal dus warmer aanvoelen.

Zolang je m zonder pijn kunt aanraken is het onder de 60 graden dus niks aan de hand.
Oke bedankt. Nee zo warm word hij belange na niet
Pagina: 1