@
Med_Man en opa: Welkom op Tweakers. Voor aankoopadvies hebben we een speciaal subforum waar zulke vragen beter tot hun recht komen. Ik heb je topic die kant op verplaatst.
We verwachten van iedereen wel een stuk eigen inzet.
Dat begint met het noemen van de apparatuur die je opa nu bezit (merk en typenummers bijv) en het precieze gebruiksdoel en budget. Ook wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt is daarbij van belang.
Alleen kreten als...
Werken? Zo ja, hoe?
...is in elk geval niet de bedoeling.
Daarom hebben we een handig format bedacht:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Als je op de wijzig knop klikt bovenaan je bericht kan je dit format overnemen en alle vragen zo uitgebreid mogelijk invullen. Dat doen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat wij meer houvast hebben rondom jouw casus en jij daardoor beter passende antwoorden krijgt.
Hoe beter jij dit invult, hoe beter wij opa kunnen helpen.
Edit:
Wil je ons even laten weten of het over koopadvies of alleen technisch advies gaat? Als het niet om koopadvies gaat, omdat je al connectors en kabels in huis hebt en alleen wil weten of het werkt, dan kan ik het topic ook weer terug verplaatsen natuurlijk. Ook dan helpt het om zo duidelijk mogelijk aan te geven wat je opa precies voor apparaten heeft en hoe hij alles wil gaan gebruiken.
[
Voor 15% gewijzigd door
Jorgen op 03-01-2026 01:27
]