Wat zouden jullie doen qua wandpanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:54
De wand waar de deur zich bevindt willen wij voorzien van wandpanelen, alleen komen we er niet helemaal aan uit hoeveel het er moeten zijn. De wandpanelen die we willen plaatsen zijn de walnoot kleur panelen.

De vraag is doen we de hele wand dus ook boven en naast de deur OF tot aan het kozijn van de deur aan de linkerzijde. Tevens komt er een nieuwe tussendeur ( zwart ). Met Chatgpt etc kreeg ik geen lekkere visuele resultaten.

Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-BP0FPQ7krbMCV5lWq7NLPqXDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44mSnpCZntC3UuqDHe3Tov9W.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik zou het niet doen :+

Heb je een voorbeeld van de wandpanelen? Want dat zou een boel helpen.

Qua visueel voorbeeld laten maken door AI kan je beter Google Gemini gebruiken dan ChatGPT, in mijn ervaring. Voorbeeldje van wat Gemini ervan maakte toen ik vroeg de muur te voorzien van walnoot wandpanelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSvOc-pAFhZO7zYH3siBLj93Jtw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2CBhmLiEi7rePrkIcCfndY5C.png?f=fotoalbum_large

The devil is in the details.

• CryptoNL
Hahn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:38:
Ik zou het niet doen :+

Heb je een voorbeeld van de wandpanelen? Want dat zou een boel helpen.

Qua visueel voorbeeld laten maken door AI kan je beter Google Gemini gebruiken dan ChatGPT, in mijn ervaring. Voorbeeldje van wat Gemini ervan maakte toen ik vroeg de muur te voorzien van walnoot wandpanelen:

[Afbeelding]
Zeker dat moeten deze worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN6nMn6DLgISnJc7zRBsQOoXLFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNj9gSv7vS6w6kjb6b0GstmA.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hele muur wordt te donker en teveel bruin naar mijn mening met de vloer.

• CryptoNL
SCIxX schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:42:
Hele muur wordt te donker en teveel bruin naar mijn mening met de vloer.
Daarom dat we een stukje willen doen links zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

• twain4me
  • Laatst online: 23:07

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik ben als ik heel eerlijk ben Akoestische paneel moe. dus wellicht heeft mijn mening niet veel waarde, maar ik zou het helemaal niet doen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bedenk wel dat je iets moet verzinnen (of accepteren) bij die lichtschakelaar. Daar zijn geen mooie oplossingen voor.

Verder die twee jashaken, dat wordt ook even vogelen.

• Hahn
Wolly schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:50:

Haakjes van muur schroeven, wandpanelen monteren, haakjes weer terugschroeven. Dat noem ik niet echt vogelen? :P

• CryptoNL
Wolly schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:50:
Bedenk wel dat je iets moet verzinnen (of accepteren) bij die lichtschakelaar. Daar zijn geen mooie oplossingen voor.

Die haken gaan weg, hangen er slechts tijdelijk. Dat stopcontact inderdaad. Denk dat het lelijk gaat zijn als je de wandpanelen links van het stopcontact laat stoppen, ertegenaan zeg maar, maar de hele wand doen is ook to much denk ik

SiberischeHusky Shepsky

• Wolly
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:52:
[...]

Haakjes van muur schroeven, wandpanelen monteren, haakjes weer terugschroeven. Dat noem ik niet echt vogelen? :P
In die mdf latjes een jashaak schroeven én zorgen dat dit blijft hangen bij gebruik. Een beetje natte winterjas en het scheurt kapot.

• Hahn
Wolly schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:58:
[...]

In die mdf latjes een jashaak schroeven én zorgen dat dit blijft hangen bij gebruik. Een beetje natte winterjas en het scheurt kapot.
Ik denk dat MDF daar prima tegen kan, maar goed, TS heeft al aangegeven dat die haken niet terug hoeven te komen, dus het is sowieso geen probleem :P

• Wolly
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat MDF daar prima tegen kan, maar goed, TS heeft al aangegeven dat die haken niet terug hoeven te komen, dus het is sowieso geen probleem :P
Die latjes zijn 15mm dik met plakfolie, daar hoef je niets van te verwachten. Je kan natuurlijk door en door boren met een plug in de muur, maar dan moet je daar wel over nadenken :+

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
Waarom wil je je hal akoestisch isoleren?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Makkelijk Omdat dit soort lattenwanden hip zijn?

Stopcontacten en schakelaars kun je toch prima met een multitool uitzagen, de inbouwdozen verhogen met ringen en dan de boel netjes vlak afmonteren?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
Maar hip ook met het idee dat het een functie in een leefruimte heeft toch?

Dit halletje is mooi, wandje ziet er prima uit en heeft een mooi verfje. Snap t niet.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:48
Makkelijk schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:11:
Maar hip ook met het idee dat het een functie in een leefruimte heeft toch?

Dit halletje is mooi, wandje ziet er prima uit en heeft een mooi verfje. Snap t niet.
Ik snap t wel hoor. Hier enkelen maanden terug ook de gang een make over gegeven met oa akoestische panelen. Maar dat ze zo heten zegt niet, mijns inziens, dat ze alleen daarvoor gebruikt kunnen worden. Het geeft ook heel snel een hele andere (en luxe) uitstraling. (Persoonlijke smaak natuurlijk)

Ik zou echter wel wegblijven van de stopcontacten/schakelaars. Natuurlijk kan je het mooi uitvullen etc maar door het verschil in diepte van de materialen van het paneel denk ik ook dat je dat nooit heel netjes krijgt. Mocht je er toch voor gaan. Tip: zorg voor een tacker/niet met nietjes lang genoeg om door het vilt te gaan. De panelen zitten vaak geniet en als je net het nietje eruit zaagt krijg je speling. Extra nietjes werken dan perfect
Pagina: 1