dikke problemen met netwerk onder linux

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Okee, het is heel simpel, ik ben 100% linux leek, en ik heb net redhat 7.0 geinstalled. En der is een probleempie, ik krijg me netwerkkaart niet aan de praat. Weet iemand waar ik drivers kan halen en hoe ik ze dan ingodsnaam installeer??

Groeten

realtek 8139 (a/b/c/8130) netwerkkaart (volgens windows)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

modprobe 8139too ?
Of met modconf instellen dattie voortaan altijd geladen wordt.
Of met distro-specifiek config proggeltje aan de slag gaan (was dat niet linuxconf in Redhat?)

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
ji is wel geinstalleerd. Ik heb de kaart eruit en er weer in gedaan, en toen kon ik hem configgen, maar nu doet hij het nog niet. Het lampie brand ook niet op de netwerkkaart. Erg irri, want ik wil internetten!!! (onder linux natuurlijk)

Nog ff iets, hoe verander je de scherm resolutie onder lin want die waar ie nu in staat is wel erg hoog!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 19:42 schreef ShereKahn het volgende:
ji is wel geinstalleerd. Ik heb de kaart eruit en er weer in gedaan, en toen kon ik hem configgen, maar nu doet hij het nog niet. Het lampie brand ook niet op de netwerkkaart. Erg irri, want ik wil internetten!!! (onder linux natuurlijk)
En ifconfig of ifconfig -a laat hem wel zien?
Nog ff iets, hoe verander je de scherm resolutie onder lin want die waar ie nu in staat is wel erg hoog!
Dan moet je je XFree config aanpassen.
Ik neem zo gauw even aan dat RH 7.0 XFree 4.nogwat heeft.
De XFree configuration file is /etc/X11/XF86Config of eventueel /etc/X11/XF86Config-4.