Toon posts:

php search results over meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een zoekmachine aan het bouwen in PHP die werkt op zich al wel aardig maar soms vind ik wel 100 results dit wil ik daarom gaan verdelen over meerdere pagina's net zoals bij bijvoorbeeld altavista zie je ook maar 20 results op een pagina.

Weet iemand hoe je de zoekresultaten over meerdere pagina's kan versprijden want ik kom er echt niet uit.

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Dat kan met de LIMIT functie van mysql: [search=mysql limit]

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:31
Als je je resultaten in 'n database hebt staan, kun je zeker de LIMIT 0,20 gebruiken om de eerste (en LIMIT 20,40) gebruiken om je resultaten op te splitsen in meerdere pagina's.

Als je geen database gebruikt (lijkt met vreemd) dan kun je ook je resultaten opslaan in 'n sessie-variabele. Kijk hiervoor eerst op php.net naar sessions en hoe ze werken. Hiermee kun je dan het hele array met resultaten in 'n sessie doorfaxen naar de volgende pagina, met 'n index erbij , en dan gewoon de 20 volgende pakken, array doorpassen en de index bijstellen. Klaar.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 september 2001 22:56 schreef Ariejan het volgende:
Hoe maak je een onconventionele search-engine
Google Searched the web for sex. Results 1 - 10 of about 15,500,000. Search took 0.08 seconds.
hmm lijkt me niet zo tof om dat allemaal op te slaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is echter dat mijn results uit meerdere query's zijn opgebouwd dus eerst start query 1 die heeft bijvoorbeeld 15 records en dan start query 2 nu moet hij stoppen als hij in totaal 20 records heeft. Hoe weet je nu met limit hoeveel records er in totaal zullen zijn, of nog zullen komen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dan zal je het allemaal in temporary tables moeten duwen.

Met statements als select into.

En dan die temporary tables 'zo snel mogelijk' verwijderen...
Pagina: 1