Nieuw huis -> smarter maken

Pagina: 1
Acties:

• OnlyLilly
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:21
Beste allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik een huis gekocht en sinds deze week zijn we er officieel ingetrokken! Ik ben van plan om ons nieuwe thuis wat slimmer te maken en wil binnenkort een Homey Pro aanschaffen als centrale hub.

Ik denk er al een tijd over om smart rookmelders te installeren. Hiervoor zit ik te denken aan de rookmelders van Frient (ongeveer 8 stuks), omdat we een groot huis hebben met drie verdiepingen. Ik wil graag in de belangrijkste ruimtes een detector plaatsen.

Daarnaast wil ik graag smart stekkers aanschaffen, vermoedelijk van INNR, omdat die ook via Zigbee werken. Mocht het nodig zijn, dan zal ik op verschillende verdiepingen ook wat Zigbee extenders installeren om het bereik te verbeteren.

Daarnaast overweeg ik ook enkele CO-melders, bijvoorbeeld de Heiman CO Sensor, die eveneens via Zigbee communiceert.

Later wil ik nog extra slimme apparaten toevoegen, zoals lampen, wallplugs, bewegingssensoren, enzovoort.

Wat denken jullie van dit plan tot nu toe? Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande producten of tips voor mij?

Alvast bedankt!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:52
Kies inderdaad eerst een platform. Homey of home assistant zou ik nu voor kiezen.

Innr: heb t gehad. Eerkte destijds niet lekker met de 1e homey, daarna homey de deur uit gedaan en hue bridge gebruikt. Qua lichtkleur en laagste verlichtingsstand vond ik hue beter.

Dit is al even geleden trouwens.

Recenter: innr smart plug via hue bridge werkte ook minder betrouwbaar dan hue smart plug.

Hue wel duurder...

[ Voor 22% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 01-01-2026 21:46 ]

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:25
@OnlyLilly Als je alleen lampen wilt is hue mooier wil je meer dan loop je met hue tegen beperkingen aan en dan zoiets voor homey of home assistant gaan.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019