Bridge mode ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:23
Ik heb een ziggo modem waar ik 2 AP's bedraad op heb aangesloten en een switch met waarop de laadpaal zit aangesloten en de tado thermostaat. Maar als ik het ziggo modem op bridge zet is er nog maar 1 poort beschikbaar waar ik de router op aan moet sluiten.

De router zit niet in de meterkast maar is aangesloten in de woonkamer met een utp kabel die in de meterkast uitkomt. Is er dan toch een mogelijkheid dat er op een of andere manier meer poorten beschikbaar zijn om de rest op aan te sluiten zonder dat de router in de meterkast hoeft te komen? (Met een switch ofzo)

Apparatuur die ik gebruik:
Sagemcom CS39000
Deco XE75Pro

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Twee switches met VLANs kunnen dat oplossen ja, maar wat is het bezwaar om de router in of bij de meterkast te hebben?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Een tweede kabel tussen meterkast en router is simpeler en goedkoper. En, zoals boven, router in de meterkast is het makkelijkst.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
Heb je die router echt nodig?
De meeste Deco's werken ook in AP mode en dan kan je ze direct aansluiten op de modem/router van Ziggo.

Spel en typfouten voorbehouden

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt zoals je merkt in bridge mode de switch functie van de Ziggo modem niet gebruiken.
Je moet als de router daar absoluut niet bij mag staan een tweede kabel leggen en daar een switch op aansluiten.
Als dat ook geen optie is dan de Ziggo modem weer in router modus zetten en op al je routers en WiFi spullen router modus uitzetten en in access point modus zetten, LAN to LAN aansluiten en DHCP servers uit.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Als je die router in Bridge mode zet kun je daar enkel een eigen router op aansluiten en niets anders.
Je krijgt dan ook maar een IP adres van Ziggo, wat normaal het wan IP adres is als je Ziggo router niet in Bridge zou staan.
Wat je daar namelijk op aansluit hangt rechtstreeks aan het internet en om de boel veilig te houden moet dat dus een eigen router zijn.

PS
ISP routers in Bridge mode zetten is een nutteloze actie, als je perse een eigen router wilt gebruiken kun je net zo goed dubbel NAT gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 02-01-2026 10:20 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1