• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
Hi,

Ik heb een WD red van 4tb in een synology, maar of de drive of de synology is stuk. Beide zijn inmiddels redelijk oud, op de schijf staat dat hij uit september 2014 komt.

Om te bekijken of ik de data nog kan redden dacht ik de schijf aan mijn laptop te hangen. Kan dit met deze schijf zonder een externe voeding? Ik heb (voor een ssd schijf) ooit eens een sata connector gekocht waarmee hij direct aan de USB kan. Maar ik herinner me ook mijn oude externe harde schijf waar ik ook een externe voeding op aan moest sluiten.

Leek me handig om eerst zeker te weten voordat ik meer schade aanricht....

Thanks!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Een 3,5” harddisk kun je niet zonder stroomtoevoer met zo’n adapter aan je laptop hangen.

Die gebruiken namelijk 12 volt en usb levert 5 volt.

Een 2,5” harddisk heeft geen 12 volt nodig en dan werkt het wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Synology heeft een 3,5"HDD dus dat wordt hem niet zonder voeding.
Daarnaast gebruikt Synology zijn eigen bestands indeling. Kun je niet zomaar aan een Windows machine hangen, dan gaat ie de boel formatteren en ben je alles kwijt

Wat is precies het euvel, welke foutmeldingen zie je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:17:
Synology heeft een 3,5"HDD dus dat wordt hem niet zonder voeding.
Daarnaast gebruikt Synology zijn eigen bestands indeling. Kun je niet zomaar aan een Windows machine hangen, dan gaat ie de boel formatteren en ben je alles kwijt

Wat is precies het euvel, welke foutmeldingen zie je?
Bestandsindeling is volgens mij ext4. Windows vraagt of hij hem zal formatteren. Dat gebeurt niet zomaar. Met een Linux pc is de schijf waarschijnlijk wel uit te lezen. Als de schijf in orde is.

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
Ja, ik heb al een linux boot usb gemaakt om er bij te kunnen verder!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34
Je kunt rechtstreeks vanuit Windows op ext4 partities lezen/schrijven via ext2fsd.exe. je download dat via soundforge.com.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:58

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Renault schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:28:
Je kunt rechtstreeks vanuit Windows op ext4 partities lezen/schrijven via ext2fsd.exe. je download dat via soundforge.com.
je bedoelt wss sourceforge?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1