Soort strip bij de tuindeuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:22
In ons nieuwe huis laten we een pvc vloer leggen. Er ligt al een pvc vloer in en daarvoor heeft de partij een speciaal bedrijf ingehuurd om eerst de huidige vloer te verwijderen.

Toen de partij langskwam om de oppervlakte te meten, was het mij niet opgevallen dat er een strip ligt bij de tuindeuren die onder het kozijn doorloopt. De huidige pvc vloer ligt er ook onder. Wat is dat voor strip en wat is zijn functie? Moet ie blijven liggen of kan het verwijderd worden en vervangen?

Dit is mij pas in de kerstvakantie opgevallen dus geen moment gehad om het alsnog bij ze te vragen, en maandag komt het andere bedrijf al om de vloer eruit te schrapen. Sowieso ga ik het meteen aanwijzen en bespreken voordat ze aan de slag gaan. Maar kom graag beslagen ten ijs en was benieuwd wat ermee moet gebeuren? Het zit stevig geplakt op de vloer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLP8Gju2L4A-TIBL-O6SQwffPxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mufhMGdQTUOpwRhPVFRcKDEl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxGBy4SiRwoO7jlZywYnI3hPm5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gm9zYaUvUKqhqhkU6tVW589.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via D. Ninjai op 03-01-2026 12:23)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 18:31
D. Ninjai schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:42:
Toen de partij langskwam om de oppervlakte te meten, was het mij niet opgevallen dat er een strip ligt bij de tuindeuren die onder het kozijn doorloopt.
Dat is niet het kozijn.

Voor zover te zien op de foto zijn de deuren van de hout en het materiaal boven op de strip lijkt plastic/metaal/aluminum. Het zou mij ook niet verbazen als je een uitschuifbare hor blijkt te hebben.

Dit lijkt er verdacht veel op: https://www.luvifem.nl/horren/deur/schuifpuien/#
Toen de partij langskwam om de oppervlakte te meten
Dit hadden ze imho wel moeten zien. De hor staat op de vloer en tussen de vloergeleider en het kozijn is nog een stukje pvc vloer zichtbaar.

Dat geeft wat keuzes:
- De hor laten staan en de nieuwe vloer er tegenaan laten leggen
- De hor verwijderen
- De hor verwijderen en na plaatsen nieuwe vloer weer terugplaatsen.

Dat laatste kan wel een uitdaging worden als de nieuwe vloer dikker of dunner dan de bestaande vloer.

[ Voor 37% gewijzigd door FredvZ op 02-01-2026 12:36 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Alle reacties

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Een slijtdorpel? Wat is het probleem precies? Ze halen gewoon de pvc eronder weg en plaatsen de nieuwe er weer onder.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:05
Lijkt een geleiderail voor de hordeuren. In dat geval kan je er gewoon weer een nieuwe opplakken.

• D. Ninjai
SCIxX schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:46:
Een slijtdorpel? Wat is het probleem precies? Ze halen gewoon de pvc eronder weg en plaatsen de nieuwe er weer onder.
Daar hoop ik wel op. Online en via AI lukte het mij niet om een soortgelijk strip te vinden. Dus ben er voorzichtig mee dat ze het niet zomaar weghalen. En anders wel zo netjes mogelijk en bewaren. Maar het lijkt er wel op dat dit achteraf is geplakt op de vloer, dus mocht het wel verwijderd moeten worden dan is het aan het bedrijf om een alternatief te plaatsen.

Misschien was dit een overbodige vraag van mij maar twijfelde een beetje wat hiermee te doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 18:31
D. Ninjai schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:42:
Toen de partij langskwam om de oppervlakte te meten, was het mij niet opgevallen dat er een strip ligt bij de tuindeuren die onder het kozijn doorloopt.
Dat is niet het kozijn.

Voor zover te zien op de foto zijn de deuren van de hout en het materiaal boven op de strip lijkt plastic/metaal/aluminum. Het zou mij ook niet verbazen als je een uitschuifbare hor blijkt te hebben.

Toen de partij langskwam om de oppervlakte te meten
Dit hadden ze imho wel moeten zien. De hor staat op de vloer en tussen de vloergeleider en het kozijn is nog een stukje pvc vloer zichtbaar.

Dat geeft wat keuzes:
- De hor verwijderen

Dat laatste kan wel een uitdaging worden als de nieuwe vloer dikker of dunner dan de bestaande vloer.

[ Voor 37% gewijzigd door FredvZ op 02-01-2026 12:36 ]

Spel en typfouten voorbehouden

• D. Ninjai
Ik ga morgenochtend even kijken of het een hor is. Klinkt wel aannemelijk, dank voor het uitzoeken!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:59

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37

mjl

Ugh

Ik zou ze de vloer langs de strip laten afsnijden en de nieuwe vloer er strak tegenaan laten leggen. Als het lukt zouden ze met een gutsje nog iets onder de strip weg kunnen snijden zodat de nieuwe vloer er net een millimeter er onder kan vallen.

Zo te zien loopt die strip onder het kozijn door. Er netjes uithalen zal niet lukken, zeker als die ook nog gehecht is met bijv kit op de vloer die er onder ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door mjl op 03-01-2026 10:01 ]

-------

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:59
mjl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:00:
Zo te zien loopt die strip onder het kozijn door. Er netjes uithalen zal niet lukken, zeker als die ook nog gehecht is met bijv kit op de vloer die er onder ligt.
Hoe zou die strip onder het kozijn moeten lopen?
Hebben ze tijdens de (ver)bouw eerst pvc, dan de strip en dan het kozijn geplaatst?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• D. Ninjai
FredvZ schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Dat is niet het kozijn.

[...]

Dat geeft wat keuzes:
- De hor verwijderen

Je had gelijk, het is een hor. Nooit opgevallen door die zwarte kozijnen dat er een cassette tegenaan zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDKsvRyvZLGCY4DwCtXLyDB8Qek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VD6YFx51FVOu1TI2W18D8l7t.jpg?f=fotoalbum_large
mjl schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:00:
Ik zou ze de vloer langs de strip laten afsnijden en de nieuwe vloer er strak tegenaan laten leggen. Als het lukt zouden ze met een gutsje nog iets onder de strip weg kunnen snijden zodat de nieuwe vloer er net een millimeter er onder kan vallen.

Ik heb de foto’s gemaild en gelijk het bedrijf gebeld. Eruit halen is op korte termijn geen optie dus inderdaad strak langs de strip afsnijden en het beste ervan maken. De strip loopt niet onder het kozijn door maar onder de cassette.

Dank allen voor de hulp!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:31

BCC

Eruit halen is op korte termijn geen optie? Dat zijn een paar schroeven?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37

mjl

Ugh

BCC schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:25:
Wel het netste, Met kans dat de ander vloer iets dikker wordt en de hor niet meer soepel loopt.

-------

• D. Ninjai
BCC schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:25:
Ja ik zit wat montagefilmpjes te kijken van Unilux (merk van dit ding) en de cassettes klik je zo los van het kozijn. De zijkanten zitten niet vast met schroeven. Alleen de strip moet je dan opofferen maar dat is niet zo spannend. Ik zie het ter plaatse wel even aan wat we gaan doen.
Pagina: 1