Home Assistent icm Homey Pro, Homewizard etc.

Pagina: 1
Acties:

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Hi allen,

Op dit moment heb ik een Homey Pro met P1 meter waarin ik alles gekoppeld en ingericht heb voor alle smarthome apparaten: Hue lampen, Sonos speakers, Miele wasmachine en droger, Apple Homepods etc.

Hiernaast heb ik alles van Homewizard en gekoppeld: P1 meter, Energy Sockets op bijna alle apparaten, Display, Water meter en 3 Plugin Batterijen.

Ook 2 heb ik omvormers die met Homewizard en Homey Pro zijn gekoppeld: Growatt en GoodWe (API update issue) icm 16 zonnepanelen.

Omdat ik inzicht en mogelijkheden mis met name op het gebied van energiebeheer heb ik Home Assistent geïnstalleerd op mijn Synology Nas.

Home Assistent ziet een hoop apparaten uit zichzelf en de rest kan ik toevoegen maar nog niet gedaan. Wilde eerst de koppeling maken met Homey Pro, ook omdat die de connectiviteit hub is.

In Homey Pro heb ik Home Assistent geïnstalleerd maar die importeert dan zijn eigen al herkende apparaten en heb ik alles dubbel in Homey Pro staan.

Wat is de beste manier om Home Assistent te koppelen met Homey Pro om alle apparaten naar Home Assistent over te zetten?

Hoe is jullie ervaring met Homey Pro en Home Assistent. Is deze combinatie niet handig of kan het juist goed werken?

Alvast bedankt!