Advies nieuwe budget TV, smart-TV platform

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• kikkererwt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-01 11:47
Ik zoek een?
TV, bij voorkeur 43 inch en 4K

Wat is je budget?
€300, op te rekken naar €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb geen reguliere kabel TV nodig, ik wil alles via internet streamen. Voornamelijk streamingsdiensten, oa YouTube, maar ook minder bekende zoals Nebula en Dropout. En eventueel NL Ziet. Ik verwacht niet dat de wat meer niche streamingsdiensten een app hebben voor elk smart-TV platform.
Chrome-casten vanaf mijn telefoon is geen optie, omdat mijn Android Google-loos is.
Daarnaast wil ik ook graag gemakkelijk mijn scherm casten, zonder met hdmi kabels te hanessen. Vanaf een Linux PC, laptop en Android telefoon.
Het smart TV platform moet privacy-vriendelijk zijn, ik heb geen zin in een verplichte login. Ik heb ook geen zin in ads of AI-onzin.

Wat heb je zelf al gevonden?Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn grootste vraag is het smart TV platform, al zijn aanbevelingen voor de hardware ook zeer welkom :)

Ik kan namelijk niet echt een goed overzicht / vergelijking vinden van de smart TV platforms, die aansluit bij mijn behoeftes. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om wat te tinkeren en zelf te bouwen om het een en ander voor elkaar te krijgen, terwijl de meeste comparisons uitgaan van de "vanilla" ervaring.
Verder kan ik online best basis-info vinden over de individuële platformen, maar ik kan niet echt de meer technische info vinden (bijvoorbeeld, casten vanaf een Google-loze Android).

De keus die ik nu lijk te hebben: Google TV (op de TLC), Titan (van Philips), Tizen (van Samsung), WebOS (van LG) en TiVo (op de Sharp).

Mijn voorkeur gaat uit naar het gebruiken van het smart tv platform, omdat dat lekker makkelijk is (of lijkt?). Een Raspberry Pi aansluiten is zeker ook nog een optie, al word ik niet echt blij van de huidige prijzen... (ik heb wel een server, maar de GPU daarvan heeft enkel analoog DVI en kan nog niet eens 1080p aan, dus dat wordt 'em niet helaas...)

Beste antwoord (via kikkererwt op 01-01-2026 11:48)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je stelt best wat eisen met zo'n budget en komt wat mij betreft eigenlijk alleen uit bij Google TV, om precies de reden die je vertelt: voor andere OS'en zijn er geen 'excentrieke apps' te downloaden. Oftewel ga voor TCL!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je stelt best wat eisen met zo'n budget en komt wat mij betreft eigenlijk alleen uit bij Google TV, om precies de reden die je vertelt: voor andere OS'en zijn er geen 'excentrieke apps' te downloaden. Oftewel ga voor TCL!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit