Acceptabele naden tegelwerk muur badkamer (buiten douche)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aniblaze
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 08:01
Goedemiddag,

Vandaag was ik eens een keer in het daglicht gaan kijken naar de badkamer werkzaamheden in onze nieuwbouwwoning, en toen viel mij het volgende op aan de visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vITRLOI4tVm5qzQESevzvx0d-pI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFXdQnxm7ASkHokjT2UkItOj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxNUw7VSvHOdDMZhkiEBp_bo0CQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78Zrwpve6LF1VM4XeoNIGFS9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfwZE6z8LSHus0vGqybixbb_bG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4q3Wd0e7mefMfwJjXHj6KIG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2H56rzmcHSEkyC9kIS-oY7YQtVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcNdMmAHGrP75Av1vW95u2Vd.jpg?f=fotoalbum_tile
Ze zijn nog bezig met de werkzaamheden, waarbij ze in het nieuwe jaar verder gaan, maar wilde alvast wat informatie inwinnen om te checken of ik hier wat aan moet laten doen in het geval ze het niet uit hunzelf doen.

Alle reacties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daar lijkt gewoon niet (of niet goed) gevoegd te zijn. Ja natuurlijk moet daar wat aan gedaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 31-12-2025 14:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:26
Daar zit nog geen voeg in. Maar die past er zo te zien ook niet in. Zijn dit speciale voegloze tegels?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wat was afgesproken? Zonder voeg strak tegen elkaar tegelen?
Dan is dat niet helemaal goed gegaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:34
@Aniblaze
Dit lijkt niet goed te gaan. Er zit gewoon geen ruimte tussen de tegels voor iets van voegmiddel.

PS: zorg dat je een deskundig iemand meeneemt bij de eindoplevering om alle restpunten in kaart te brengen.

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Het is wel beter om dit meteen aan te kaarten. Dan is de tegellijm niet geheel uitgehard en kunnen de tegels er makkelijker af.

Pardon my dutch

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
Zo te zien zit er behoorlijk wat maatverschil tussen de tegels onderling wat hoort bij dit soort tegels, er hoort echter wel voegsel tussen de tegels te zitten om lekkage te voorkomen.

• hhj
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 21:01

hhj

chrisborst schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:00:
@Aniblaze
PS: zorg dat je een deskundig iemand meeneemt bij de eindoplevering om alle restpunten in kaart te brengen.
Lid worden van eigenhuis.nl ; via hen kan je een opleveringskeuring laten doen! Zij halen er echt veel punten uit die je zelf niet ziet, maar neem ook vooral je eigen punten mee. De keurmeester van eigenhuis kan je vertellen wat 'normaal'/grebruikelijk is en wat niet.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:40
Ze zijn nog aan het werk en er is niks opgeleverd en je maakt je druk over nog missende voegen?

*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door twain4me op 02-01-2026 11:48 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:34

rdejongjr

Gnome

Aniblaze schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:47:visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
Bij die paar spetters maakt het niet gek veel uit of er nou wel of niet gevoegd wordt, ziet er wel strak uit zo.
Zo lang ze in de douche maar wel fatsoenlijk voegen en kitten.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-01 20:09
Aniblaze schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:47:
Goedemiddag,

Vandaag was ik eens een keer in het daglicht gaan kijken naar de badkamer werkzaamheden in onze nieuwbouwwoning, en toen viel mij het volgende op aan de visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn nog bezig met de werkzaamheden, waarbij ze in het nieuwe jaar verder gaan, maar wilde alvast wat informatie inwinnen om te checken of ik hier wat aan moet laten doen in het geval ze het niet uit hunzelf doen.
Dus je hebt illegaal het bouwterrein betreden? Want alle bouwbedrijven die ik ken zijn met kerst 2 weken dicht en zijn de bouwplaatsen ook niet legaal te bezoeken.

Ga maandag gewoon even langs, neem wat lekkers mee, wens de werklui een gelukkig 2026 en vraag of je even je toekomstige woning mag komen bekijken.
Check de badkamer en breng het even ter sprake. Wellicht is het niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door R20141016 op 02-01-2026 06:55 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor tegels zijn er gebruikt? Als dat niet gerectificeerde tegels zijn, dan kan er sprake zijn van maatverschil. Zijn er nog afspraken gemaakt over een voegbreedte?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat zit er op die tegels? Lijkt wel iets van hotglue?

• Ernemmer
  • Niet online
ThinkPad schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 08:55:
Wat zit er op die tegels? Lijkt wel iets van hotglue?
Dat is een wax zodat de tegels niet tegen elkaar wrijven in de verpakking.

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 16:48
Hmm, dat is best prutswerk. Voegen is kansloos, zonder voegen wordt dit een smerige, vochtige en uiteindelijk schimmelende bedoening. Tegels eraf en opnieuw beginnen is het enige wat hier acceptabel is.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

bloody

0.000 KB!!

Idd, en totaal niet uitgelijnd ook.
Eraf laten halen en opnieuw, anders ga je spijt krijgen, want nu je dit weet zie je dit elke keer als je de badkamer inloopt.

nope

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
bezemwagen is langs geweest, gaarne weer lief doen.

• LV87
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-01 11:26
Nee dit is niet hoe het hoort. Ik zou er als amateurtegelaar al niet trots op zijn, dus zeker als je het uitbesteed even ter sprake brengen. Maar zoals eerder gezegd: zorg wel dat je niet gaat bemoederen, helaas moet je regelmatig op je tenen lopen ondanks dat je er ruimschoots voor betaald.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:21
R20141016 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 06:53:
[...]

Dus je hebt illegaal het bouwterrein betreden? Want alle bouwbedrijven die ik ken zijn met kerst 2 weken dicht en zijn de bouwplaatsen ook niet legaal te bezoeken.

Ga maandag gewoon even langs, neem wat lekkers mee, wens de werklui een gelukkig 2026 en vraag of je even je toekomstige woning mag komen bekijken.
Check de badkamer en breng het even ter sprake. Wellicht is het niks om je zorgen over te maken.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ieder normaal mens die naar deze foto's kijkt ziet dat alle voegbreedtes anders zijn. Nu weet ik niet of dit speciale tegels zijn maar bij normale tegels houdt je gewoon eenzelfde afstand aan tussen alle tegels, zodat je daarna met het voegen strakke lijnen krijgt die allemaal ook even groot zijn.

Hier lijkt gewoon geen tegelkruisjes of leveling clips gebruikt te zijn. Prutswerk dus. Alle tegels zitten schots en scheef 8)7

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hollandnick schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:18:
[...]

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ieder normaal mens die naar deze foto's kijkt ziet dat alle voegbreedtes anders zijn. Nu weet ik niet of dit speciale tegels zijn maar bij normale tegels houdt je gewoon eenzelfde afstand aan tussen alle tegels, zodat je daarna met het voegen strakke lijnen krijgt die allemaal ook even groot zijn.

Hier lijkt gewoon geen tegelkruisjes of leveling clips gebruikt te zijn. Prutswerk dus. Alle tegels zitten schots en scheef 8)7
Dus je weet niet of dit speciale tegels zijn (met mogelijk andere tegelwijze) maar het is voor jou al duidelijk dat het prutswerk is?

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:25
Het zoveelste prutswerk, sommige tegels zitten tegen elkaar aan, andere ruimte ertussen.
Enige moeglijkheid om dit redelijk goed te krijgen is als de voegen in precies dezelfde kleur worden opgevuld zodat het niet opvalt.
Als de voegen in een andere kleur worden gedaan gaat dit enorm opvallen.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:11
Lijkt me niet goed dit, zelfs al zijn dit gerectificeerde tegeltjes waarbij een kleine voeg mogelijk is dan is dit alsnog wel erg krap en staan ze niet netjes haaks op elkaar. Aankaarten dus op een vriendelijke manier.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51

Asteroid9

General Failure

Wolly schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:28:
[...]

Dus je weet niet of dit speciale tegels zijn (met mogelijk andere tegelwijze) maar het is voor jou al duidelijk dat het prutswerk is?
Ik weet wel 100% zeker dat er geen speciale tegels zijn waar ineens microdun voegmiddel in past in miniscule voegjes... Is gewoon prutswerk, net als velen hier al aangeven.
Minimale voegbreedte is zelfs met gerectificeerde tegels 1mm en dat zit hier niet tussen. Aan de verschillen te zien zijn ze sowieso niet gerectificeerd en als dat wel zo is zijn ze helemaal flink scheef geplakt.... :P

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hollandnick schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:18:
[...]
Ieder normaal mens die naar deze foto's kijkt ziet dat alle voegbreedtes anders zijn. Nu weet ik niet of dit speciale tegels zijn maar bij normale tegels houdt je gewoon eenzelfde afstand aan tussen alle tegels, zodat je daarna met het voegen strakke lijnen krijgt die allemaal ook even groot zijn.

We weten nog niet wat er is afgesproken, beide kampen kunnen dus zeker gelijk hebben.

Zijn het gerectificeerde tegels op een vlakke wand? Dan is dit geen goed werk, althans als er afgesproken is om dit voegloos te maken. Is er afgesproken dat er wel voegen tussen moeten dan worden die niet gelijk, het gebruik (of gebrek daaraan) van kruisjes is dan het struikelpunt.

Zijn het geen gerectificeerde tegels dan blijf je verschil houden in maatvoering. Is er afgesproken dat het voegloos of met minimale voegen gemaakt moet worden dan ziet het er prima uit. Wanneer afgesproken is dat er redelijke voegen (2-3mm) tussen moeten dan is dit niet volgens afspraak.

Ik denk dat @Aniblaze duidelijkheid moet verschaffen over de gemaakte afspraken voordat we hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

[ Voor 43% gewijzigd door sypie op 02-01-2026 13:11 ]

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 22:02
Duidelijk dat het ergens in de uitlijning niet goed gegaan is. Ik neem daarbij aan dat dit voegloos moet zijn dus dan voldoet het niet, ook niet als het niet in het douche of badgedeelte zit.
Vocht zal gewoon tussen te voegen komen ook als er wat voor zit (wandmeubel oid).
Ik zou idd maandag even langs gaan en dan melden en niet tot de oplevering wachten.

• JoghoJogho
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:02

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Die foto's van jou is gewoon schandalig. Zoals velen hier al aangeven is er een minimale voeg nodig anders is het niet te voegen en dus niet waterdicht te krijgen. Bijgaand wat foto's van mijn dochter haar douche van een paar maanden geleden, vergelijkbare tegels en heel strak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRLQCXV_Zm_Pzn_Ri4Jp-xACFgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3p1cVHBA5CSIucQ5InTGvxFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_Fv8HHfxao_7yq4chWWDYjqL8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdkhJOi0SJD0Vfh9rwPcgN2M.jpg?f=fotoalbum_large

TSC, omdat je niet weet, wat je niet weet!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit is natuurlijk niet de bedoeling, gerectificeerde tegel of niet. Dit is gedaan door iemand met weinig tot geen ervaring.

Als ze je nog niet "officieel" hebben toegelaten op het bouwterrein voor een inspectie kan het goed dat de aannemer dit zelf afkeurt.

Het kan dus goed dat dit nog vanzelf opgelost gaat worden. (al acht ik de kans klein)

[ Voor 24% gewijzigd door AtomicShockwave op 06-01-2026 13:36 ]

• Aniblaze
  • Laatst online: 27-01 08:01
R20141016 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 06:53:
[...]

Hahaha, wow ik ben even weg en wat een aannames. De woning is casco opgeleverd, en ik heb zelf daarna een aannemer benaderd om de badkamers te doen. Ik mag gewoon de badkamer betreden, want het tegelwerk op de vloer was al gedaan.

De muren zijn inmiddels gevoegd, en het ziet er strak uit.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aniblaze schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:57:
[...]

Hahaha, wow ik ben even weg en wat een aannames. De woning is casco opgeleverd, en ik heb zelf daarna een aannemer benaderd om de badkamers te doen. Ik mag gewoon de badkamer betreden, want het tegelwerk op de vloer was al gedaan.

De muren zijn inmiddels gevoegd, en het ziet er strak uit.
Heb je misschien een foto van de stukken die je in de openingspost liet zien? Misschien dat wij ervan kunnen leren :Y)
Pagina: 1