Acceptabele naden tegelwerk muur badkamer (buiten douche)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aniblaze
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-01 14:21
Goedemiddag,

Vandaag was ik eens een keer in het daglicht gaan kijken naar de badkamer werkzaamheden in onze nieuwbouwwoning, en toen viel mij het volgende op aan de visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vITRLOI4tVm5qzQESevzvx0d-pI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFXdQnxm7ASkHokjT2UkItOj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxNUw7VSvHOdDMZhkiEBp_bo0CQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78Zrwpve6LF1VM4XeoNIGFS9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfwZE6z8LSHus0vGqybixbb_bG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4q3Wd0e7mefMfwJjXHj6KIG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2H56rzmcHSEkyC9kIS-oY7YQtVs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcNdMmAHGrP75Av1vW95u2Vd.jpg?f=fotoalbum_tile
Ze zijn nog bezig met de werkzaamheden, waarbij ze in het nieuwe jaar verder gaan, maar wilde alvast wat informatie inwinnen om te checken of ik hier wat aan moet laten doen in het geval ze het niet uit hunzelf doen.

Alle reacties

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Daar lijkt gewoon niet (of niet goed) gevoegd te zijn. Ja natuurlijk moet daar wat aan gedaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 31-12-2025 14:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:03
Daar zit nog geen voeg in. Maar die past er zo te zien ook niet in. Zijn dit speciale voegloze tegels?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:22
Wat was afgesproken? Zonder voeg strak tegen elkaar tegelen?
Dan is dat niet helemaal goed gegaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:30
@Aniblaze
Dit lijkt niet goed te gaan. Er zit gewoon geen ruimte tussen de tegels voor iets van voegmiddel.

PS: zorg dat je een deskundig iemand meeneemt bij de eindoplevering om alle restpunten in kaart te brengen.

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Het is wel beter om dit meteen aan te kaarten. Dan is de tegellijm niet geheel uitgehard en kunnen de tegels er makkelijker af.

Pardon my dutch

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-01 16:34
Zo te zien zit er behoorlijk wat maatverschil tussen de tegels onderling wat hoort bij dit soort tegels, er hoort echter wel voegsel tussen de tegels te zitten om lekkage te voorkomen.

• hhj
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:05

hhj

chrisborst schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:00:
@Aniblaze
PS: zorg dat je een deskundig iemand meeneemt bij de eindoplevering om alle restpunten in kaart te brengen.
Lid worden van eigenhuis.nl ; via hen kan je een opleveringskeuring laten doen! Zij halen er echt veel punten uit die je zelf niet ziet, maar neem ook vooral je eigen punten mee. De keurmeester van eigenhuis kan je vertellen wat 'normaal'/grebruikelijk is en wat niet.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:37
Ze zijn nog aan het werk en er is niks opgeleverd en je maakt je druk over nog missende voegen?

Ik zou ze direct voor de rechter slepen dan. Onacceptabel lijkt mij. Waarom hebben ze niet eerst opgeleverd, toen gevoegd en daarna getegeld?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

rdejongjr

Gnome

Aniblaze schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:47:visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
Bij die paar spetters maakt het niet gek veel uit of er nou wel of niet gevoegd wordt, ziet er wel strak uit zo.
Zo lang ze in de douche maar wel fatsoenlijk voegen en kitten.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:58
Aniblaze schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:47:
Goedemiddag,

Vandaag was ik eens een keer in het daglicht gaan kijken naar de badkamer werkzaamheden in onze nieuwbouwwoning, en toen viel mij het volgende op aan de visgraat achterwand waar ons badkamermeubel komt te staan:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zijn nog bezig met de werkzaamheden, waarbij ze in het nieuwe jaar verder gaan, maar wilde alvast wat informatie inwinnen om te checken of ik hier wat aan moet laten doen in het geval ze het niet uit hunzelf doen.
Dus je hebt illegaal het bouwterrein betreden? Want alle bouwbedrijven die ik ken zijn met kerst 2 weken dicht en zijn de bouwplaatsen ook niet legaal te bezoeken.

Ga maandag gewoon even langs, neem wat lekkers mee, wens de werklui een gelukkig 2026 en vraag of je even je toekomstige woning mag komen bekijken.
Check de badkamer en breng het even ter sprake. Wellicht is het niks om je zorgen over te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door R20141016 op 02-01-2026 06:55 ]

Pagina: 1