Ik zoek een?
Een nieuwe OLED tv voor aan de muur.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als ik in een percentage zou moeten uitdrukken hoe ik de tv gebruik:
50% sport kijken, 25% reguliere tv, 25% series/films
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal tv's bekeken en ben er over uit dat het een LG G5 zal worden in combinatie met een muurbeugel.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel heel erg welke maat ik moet kiezen. De afstand tussen de bank en TV bedraagt 2,9 meter. Hiermee lijk ik een beetje in het "midden" uit te komen tussen 55" en 65".
Nu ik definitief ga kiezen heb ik op diverse websites research gedaan naar inch maten vs. kijkafstand en begin ik te twijfelen:
• Sites als HelloTV, Coolblue en de Consumentenbond adviseren in mijn geval een 55" TV
• LG zelf adviseert een maat van 65" (net als de sites van Samsung en Sony)
• Als ik met formules reken (zoals kijkafstand x 0,2) kom ik op 58" uit.
Het lijkt er in mijn geval dus echt om te hangen waar ik goed aan doe.
Zijn er hier mensen die op een vergelijkbare afstand zitten van de TV? Zo ja, voor welke maat zijn jullie gegaan? Zijn jullie tevreden met de keuze en hebben jullie nog tips die me kunnen helpen bij het maken van een keuze?
Een nieuwe OLED tv voor aan de muur.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als ik in een percentage zou moeten uitdrukken hoe ik de tv gebruik:
50% sport kijken, 25% reguliere tv, 25% series/films
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal tv's bekeken en ben er over uit dat het een LG G5 zal worden in combinatie met een muurbeugel.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel heel erg welke maat ik moet kiezen. De afstand tussen de bank en TV bedraagt 2,9 meter. Hiermee lijk ik een beetje in het "midden" uit te komen tussen 55" en 65".
Nu ik definitief ga kiezen heb ik op diverse websites research gedaan naar inch maten vs. kijkafstand en begin ik te twijfelen:
• Sites als HelloTV, Coolblue en de Consumentenbond adviseren in mijn geval een 55" TV
• LG zelf adviseert een maat van 65" (net als de sites van Samsung en Sony)
• Als ik met formules reken (zoals kijkafstand x 0,2) kom ik op 58" uit.
Het lijkt er in mijn geval dus echt om te hangen waar ik goed aan doe.
Zijn er hier mensen die op een vergelijkbare afstand zitten van de TV? Zo ja, voor welke maat zijn jullie gegaan? Zijn jullie tevreden met de keuze en hebben jullie nog tips die me kunnen helpen bij het maken van een keuze?