Toon posts:

welk moederbord en processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn processor te gaan upgraden. Ik heb opdit moment een celeron 700 met 66mhz intern op een 370 socket mobo. Volgens mij beperkt dit mijn systeem en met name mijn gf2 gts want die is lang niet zo snel als hij zou moeten zijn ( volgens mij door de 66 mhz).

Ik zit te denken om een amd athlon thunderbird te kopen, die zijn namelijk erg snel en goedkoop. Ik met dan alleen wel ook mijn moederbord vervangen. Heeft iemand een idee welk moederbord ik het beste kan aanschaffen voor die amd. Ik wil bij elkaar niet te veel uitgeven dus ik hoef geen super moederbord maar wel een goede.

Of kan ik dan toch beter voor een p3 gaan, die kan ik immers zo inpluggen maar die zijn weer een stuk duurder. Voor die prijs kan ik een snellere thunderbird met moederbord kopen.

Of misschien helemaal niet upgraden maar iets anders ( het gaat vooral om het grafische).

Alvast bedankt,
quipere

Verwijderd

Neem een asus A7M266 (amd chipset) met 256DDR mem
zet hier een 1400 Mhz athlon op en je hebt voor circa F1000,- een vet systeem!!!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas laat mijn budget dit niet helemaal toe, ik zat toch te denken aan een athlon 1000 met ook een iets goedkoper moederbord. Ik heb alleen geen idee welk moederbord betaalbaar maar ook goed is.

Moederbord van bijvoorbeeld tussen de 200 en 300 gulden (of net ietsjes meer mag ook)

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor geheugen heb je nu en hoeveel?

Verwijderd

mobo : ECS(elitegroup) K7s5a ddr/sdr geheugen goedkoop en erg goed(185 piek!!!)
processor AMD TB 1333 Mhz
en nu heb je nog geld over voor een stapel geheugen
en een goede koeler :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb o dit moment 128 mb, maar ik ga er nog wel een van 128 bijkopen gezien de huidige prijzen.

bedankt,

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op woensdag 19 september 2001 19:08 schreef neo2001 het volgende:
Neem een asus A7M266 (amd chipset) met 256DDR mem
zet hier een 1400 Mhz athlon op en je hebt voor circa F1000,- een vet systeem!!!
dit systeem + 256 mb infineon geheugen

vroemmmm vroemmmmmmmmmm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier inderdaad al veel gelezen over die k7s5a. Klinkt allemaal best positief. Zijn er nog verhalen bekend van dingen waar dit mobo niet goed mee overweg kan? Voor ik direkt alles kan gaan vervangen.

Verder denk ik toch dat dat hem moet gaan worden.

Verwijderd

Ondersteunt zo'n moederbord inderdaad alle hardware, want met zo'n prijs lijkt het me ook wel wat. :D

Verwijderd

Zie sig.
Nog nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1