Mijn vraag
3 wegklep stuurt heet water naar vloerverwarming. Terwijl vloer thermostaat geen warmte vraag heeft. Er gaat lauw water naar radiatoren. Terwijl deze thermostaat wel een warmte vraag heeft. Dit deed zich voor op een koude winterdag. Nu geen problemen. Hoe kan dit?
Relevante apparaat:
-Intergas kombi Kompakt HRE 28/24 A
-Intergas LT/HT Zone 3-wegklepset – 093707
-Thermostaat Honeywell modulation (vloerverwarming woonkamer) (open therm)
-Thermostaat Honeywell T6 smart (centrale verwarming bevestigd in keuken) (als aan uit schakelaar)
-Overdruk ventiel halverwege het circuit aanwezig voor dat water bij radiatoren komt.
-Retour en toevoerleiding naar vloerverwarming zijn 1 inch diameter en voorzien van rode buis isolatie. Aanvoer zit aangesloten aan Zone A van 3-wegklep. Zone B gaat naar aanvoerleiding radiatoren.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Ontluchten
-Pomp vloerverwarming tijdelijk uitzetten
-Wellicht is een terugslagklep nodig?
Overige vraag:
Heeft iemand toevallig een overzicht van hoe ik deze ketel zo efficiënt mogelijk kan instellen qua instellingen? Om verbruik en warmte vraag zo efficiënt mogelijk in te richten?:strip_exif()/f/image/Hsq1jx4SB50o2TUFsFW7mugp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vj0gJ0KecJXpnYcyiEBWO8SR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zCOYYqkx91NXhOWBffwqxhYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MHnX57fwdmwsHbLDjSsve9UN.jpg?f=fotoalbum_large)
3 wegklep stuurt heet water naar vloerverwarming. Terwijl vloer thermostaat geen warmte vraag heeft. Er gaat lauw water naar radiatoren. Terwijl deze thermostaat wel een warmte vraag heeft. Dit deed zich voor op een koude winterdag. Nu geen problemen. Hoe kan dit?
Relevante apparaat:
-Intergas kombi Kompakt HRE 28/24 A
-Intergas LT/HT Zone 3-wegklepset – 093707
-Thermostaat Honeywell modulation (vloerverwarming woonkamer) (open therm)
-Thermostaat Honeywell T6 smart (centrale verwarming bevestigd in keuken) (als aan uit schakelaar)
-Overdruk ventiel halverwege het circuit aanwezig voor dat water bij radiatoren komt.
-Retour en toevoerleiding naar vloerverwarming zijn 1 inch diameter en voorzien van rode buis isolatie. Aanvoer zit aangesloten aan Zone A van 3-wegklep. Zone B gaat naar aanvoerleiding radiatoren.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Ontluchten
-Pomp vloerverwarming tijdelijk uitzetten
-Wellicht is een terugslagklep nodig?
Overige vraag:
Heeft iemand toevallig een overzicht van hoe ik deze ketel zo efficiënt mogelijk kan instellen qua instellingen? Om verbruik en warmte vraag zo efficiënt mogelijk in te richten?
:strip_exif()/f/image/Hsq1jx4SB50o2TUFsFW7mugp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vj0gJ0KecJXpnYcyiEBWO8SR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zCOYYqkx91NXhOWBffwqxhYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MHnX57fwdmwsHbLDjSsve9UN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/szThwykOTnOlSoYVTLWGeNs8.jpg?f=fotoalbum_large)