• madmega
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-01 08:26
Hi,

Ik heb een
Asrock B850 Pro RS board met een AMD Ryzen 9 7900X en G.Skill 32gb (1 module) ddr5-6000

Alle kabels zijn aangesloten, behalve de drives maar de pc geeft meteen 3 piepjes en geeft een rood (cpu) en een geel (dram) error lampje.
Ik kon via Flashback mijn moederbord naar de laatste bios update, updaten.

Ik heb daarna een bios reset gedaan, toen werden de 3 piepjes hoger van toon maar er gebeurde verder niets, het rode en gele lampje blijven aan.

Het is me nu onduidelijk of mijn CPU aan gort is door dit Asrock board of dat mijn geheugen niet goed is, ik heb het geheugen in alle 4 de slots geprobeerd.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kijk even in het moederbord boekje en/of op internet wat de led kleurcodes precies betekenen. Ik zet mijn geld er toch nog op dat hij kennelijk niet goed gemonteerd zit.

Als je online niks kan vinden kun je eens beginnen met koeler en cpu even loshalen en opnieuw installeren. Kans op echt een defect met nieuwe spullen is niet zo groot, kans op iets toch niet goed vast of niet goed gemonteerd is veel groter.

youtube.com/@hisrep

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:30
idd even proberen de processor opnieuw te installeren, zelfde met geheugen. Geheugen zit ook in het goede slot?
Beide power connectors voor de CPU zijn ook aangesloten en niet maar eentje?

Nu staat dit reepje niet op de QVL van Asrock en dit moederbord niet op de QVL van G.Skill, maar aangezien het wel een EXPO reepje is is de kans groot dat het wel gewoon zou moeten werken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 22:21
het zou al vanaf de eerste bios moeten werken.

Zou inderdaad een reseat van cpu doen en check ook gelijkt het socket of eventueel verbogen pinnen ect.

Wel trouwens ook alle kabels goed aangesloten??

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:12
Stuur eens een paar foto's binnen in de PC, hoe je alles hebt aangesloten en welke kleuren / codes je moederbord laat zien.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• madmega
Sorry sorry sorry voor het late reageren. Ik heb hem nu draaiende.

Echter springt hij steeds naar de bios nadat hij 2 piepjes geeft.

• freaky35
filmpje zegt meer als woorden denk ik,lastig zo van te maken wat die dan precies doet

• madmega
Hoe voeg ik een video toe?

• madmega
Ik heb nu mijn usb flash drive eruit gehaald. Nu start ie sneller op maar nog steeds naar de bios.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ergens hosten (zoals youtube) en dan hier linken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

madmega schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:07:
Ik heb nu mijn usb flash drive eruit gehaald. Nu start ie sneller op maar nog steeds naar de bios.
Heb je überhaupt al Windows op je ssd gezet? USB stick is UEFI compatibel (gpt) en bevat een op een ander systeem gevalideerde installer? Zo niet dan is wat je ziet logisch.

Als er geen geldig opstartmedium is dan ga je naar de bios.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• freaky35
welke ssd zit erin trouwens,toevallig een samsung?

• madmega
Er zit een wd blue 1 tb in.

Ik heb hem nu werkend. Bleek dat mijn usb flash drive niet goed geformateerd was.

• madmega
Ik heb er nu een wd blue 12tb bij gestoken maar die drive maakt zulke rare geluiden. Piepjes en gekraak.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 18:48
madmega schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:00:
Er zit een wd blue 1 tb in.

Ik heb hem nu werkend. Bleek dat mijn usb flash drive niet goed geformateerd was.
Kon die dan niet de bios flashen ofzo?

• madmega
De bios had ik al kunnen flashen met Flashback. De usb was kennelijk fout geformateerd.

• madmega
Ik heb op dit moment een M2 geïnstalleerd, ik heb 4 sata poorten nog over. Betekent dit dat ik nog 4 SATA drives kan aansluiten. Ik las ergens dat het bij dit board niet kan, dat als ik op 1 bepaalde SATA poort een HDD aansluit de M2 het niet meer doet?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55

Cheezus

Luiaard

Wat zegt de handleiding daarover?

• madmega
Eigenlijk, als je m2 poorten gebruikt in combinatie met de SATA poorten, deze niet werken of niet optimaal. Maar ik begrijp het niet helemaal geloof ik.

[ Voor 21% gewijzigd door madmega op 04-01-2026 10:20 ]

Pagina: 1