• madmega
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Hi,

Ik heb een
Asrock B850 Pro RS board met een AMD Ryzen 9 7900X en G.Skill 32gb (1 module) ddr5-6000

Alle kabels zijn aangesloten, behalve de drives maar de pc geeft meteen 3 piepjes en geeft een rood (cpu) en een geel (dram) error lampje.
Ik kon via Flashback mijn moederbord naar de laatste bios update, updaten.

Ik heb daarna een bios reset gedaan, toen werden de 3 piepjes hoger van toon maar er gebeurde verder niets, het rode en gele lampje blijven aan.

Het is me nu onduidelijk of mijn CPU aan gort is door dit Asrock board of dat mijn geheugen niet goed is, ik heb het geheugen in alle 4 de slots geprobeerd.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kijk even in het moederbord boekje en/of op internet wat de led kleurcodes precies betekenen. Ik zet mijn geld er toch nog op dat hij kennelijk niet goed gemonteerd zit.

Als je online niks kan vinden kun je eens beginnen met koeler en cpu even loshalen en opnieuw installeren. Kans op echt een defect met nieuwe spullen is niet zo groot, kans op iets toch niet goed vast of niet goed gemonteerd is veel groter.

youtube.com/@hisrep

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:13
idd even proberen de processor opnieuw te installeren, zelfde met geheugen. Geheugen zit ook in het goede slot?
Beide power connectors voor de CPU zijn ook aangesloten en niet maar eentje?

Nu staat dit reepje niet op de QVL van Asrock en dit moederbord niet op de QVL van G.Skill, maar aangezien het wel een EXPO reepje is is de kans groot dat het wel gewoon zou moeten werken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:51
het zou al vanaf de eerste bios moeten werken.

Zou inderdaad een reseat van cpu doen en check ook gelijkt het socket of eventueel verbogen pinnen ect.

Wel trouwens ook alle kabels goed aangesloten??