We hebben begin dit jaar onze oude schuur gesloopt. Deze was volledig rot vanwege een oude daklekkage door de vorige bewoner. Hierdoor ligt er nu een mooie betonplaat, waarvan de opbouw onbekend is, waar we een nieuwe schuur op willen gaan bouwen. Omdat we dat beton gaan hergebruiken ben ik een beetje zoekende naar een juiste aansluiting van de wand op de plaat. De rode stippellijn in de tekening.
De betonplaat ligt +/- 5cm boven het maaiveld, wat een geluk is, want dat maakt het detail net wat makkelijker. De rode stippellijn is iets wat bij de vorige schuur niet aanwezig was, dat was alleen een hardhouten onderregel met daarop meteen de vuren staanders.
Het probleem wat ik heb is dat ik een beetje zoekende ben naar hoe ik in de bestaande situatie (het liefst ook het tegelwerk wat in de specie ligt intact laten) de wand fatsoenlijk en met waterkering kan loskoppelen van de betonvloer.
/f/image/VDJWI690PL7ZiqnEGDUSLbaQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al op buildwise en archidat zitten zoeken, maar de details daar zijn allemaal veel uitgebreider en gaan uit van een fundering + dekvloer en volledige nieuwe opbouw omdat het altijd om woningen gaat.
Extra informatie
Regio: Den Bosch (over het algemeen fundering op staal)
De betonplaat ligt +/- 5cm boven het maaiveld, wat een geluk is, want dat maakt het detail net wat makkelijker. De rode stippellijn is iets wat bij de vorige schuur niet aanwezig was, dat was alleen een hardhouten onderregel met daarop meteen de vuren staanders.
Het probleem wat ik heb is dat ik een beetje zoekende ben naar hoe ik in de bestaande situatie (het liefst ook het tegelwerk wat in de specie ligt intact laten) de wand fatsoenlijk en met waterkering kan loskoppelen van de betonvloer.
/f/image/VDJWI690PL7ZiqnEGDUSLbaQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb al op buildwise en archidat zitten zoeken, maar de details daar zijn allemaal veel uitgebreider en gaan uit van een fundering + dekvloer en volledige nieuwe opbouw omdat het altijd om woningen gaat.
Extra informatie
Regio: Den Bosch (over het algemeen fundering op staal)
[ Voor 9% gewijzigd door Gdzr op 30-12-2025 16:00 ]