Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08
Mijn zoontje heeft mijn oude Poco X3 Pro 2 jaar terug gekregen. Alleen nu start hij van de ene op de andere dag niet meer op (of te vaak, ligt eraan hoe je het bekijkt).
USB debugging staat niet aan voor zover ik weet. Is het dan uberhaupt mogelijk om de firmware er opnieuw op te flashen? Als ik hem aan mijn pc hang in recovery krijg ik dit te zien:
[code]
C:\Program Files (x86)\MiPhoneAssistant>adb devices -l
List of devices attached
* daemon not running. starting it now at tcp:5037 *
* daemon started successfully *
b69a3a3b sideload product:vayu_eea model:vayu_eea device:vayu
{/code]
Maar doe ik vervolgens een flash van de rom met adb sideload rom.zip start hij opnieuw op naar fastboot (net als adb restart bootloader) en krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
C:\Program Files (x86)\MiPhoneAssistant>adb sideload xiaomi.eu_multi_POCOX3Pro_V13.0.4.0.SJUMIXM_v13-12-fastboot.zip
opening 'xiaomi.eu_multi_POCOX3Pro_V13.0.4.0.SJUMIXM_v13-12-fastboot.zip'...
connecting...
* failed to read command: No error

Alleen hier begint het toch echt wel op te houden met mijn kennis wat ik aan het doen ben. Volgens mij heb ik de juiste drivers (google usb driver via Android SDK), maar de MiPhoneAssistant is er alleen in het Chinees waar ik een zipje met een zeer brakke engelse vertaling heb kunnen vinden. MiFlashTool gevonden, maar deze doet helemaal niks na een hoop foutmeldingen over de map "log" die niet bestaat en kan de telefoon ook niet vinden.

Hopelijk dat iemand nog iets weet om te fixen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:32
Zit er een losse SD kaart in de telefoon, en heb je die al verwijderd?
Idem de SIM kaart, die ook verwijderd?
Soms kan er een probleem zijn met deze losse componenten die de storing veroorzaakt, of interferentie biedt rond flashen van software.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08
Zal ik straks even proberen. Sim iig, sd volgens mij niet