Toon posts:

Na bios flash temp 10° omlaag???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Een raar fenomeen heeft mij gisteren gegrepen.
Ik ben in het bezit van een tb op een msi k7t 2 pro mobotje.
Na een search in het oc heb ik gelezen dat een upgrade van mijn bios nodig is om de multiplier en fsb te kunnen wijzigen.
Het flashen van die bios is nu gebeurd en ik kan inderdaad enkele instellingetjes meer verprutsen. Wat ik nu wel heel raar vind is het volgende.

Vroeger als ik mijn pc opstarte was de proc reeds 28° in een kamer waar het slechts 18°is en terwijl hij nog maar een minuutje draait. Idle ging hij naar 40° en stressed 42° met de DRAGON ORB III.

Na het flashen van mijn bios start de proc rond de 20° met een kamertemperatuur van 18° en gaat hij naar een idle van 30° stressed 35°.

Het is toch onmogelijk dat door een andere bios te flashen ineens je temp van je core naar beneden gaat he??
Op welke metingen mag ik nu afgaan?? ik draai hier ook pc alert 3 van msi, daarmee kan ik mijn temp in windows zien samen met fans en voltages op mobo. Dit progje geeft dezelfde uitlezing als in de bios.
Weet er iemand een antwoord of een progje dat WEL te vertrouwen is?? is wel belangrijk want binnen enkele dagen word de cpu unlocked en gaat de snelheid de hoogte in. Zou dan wel graag m'n exacte temp weten.

Alvast bedankt om mijn gezever hier te lezen.

Bye

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Waarschijnlijk zit er in die BIOS update een Temp-correctie. De waarde die je eerst kreeg was waarschijnlijk onjuist. Nu zal de temp.waarde dichter bij de realiteit liggen.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
denk idd dat bij je eerste bios een fout zat in de temp meting, en dat het nu wel klopt. al die progjes maken gebruik van de temp meting van je bios, dus welk progje je gerbuikt maakt niks uit

Maak je eigen poll

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan best eens kloppen....
in een van de 6330 BIOS-sen (2.9 uit myn hoofd) zit zo'n CPU halt instructie, om de idle temp laag te houden.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson