chinese camera niet te vinden in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BaBa20022014
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 02-01 13:42
Hallo iedereen,
ik lig hier met een Chinese camera om te testen maar ik vind deze niet terug in mijn netwerk.
via de app "YsxLite" werkt deze perfect in mijn netwerk maar wanner ik een ip scan doe vind ik deze niet?
Kan mij hier iemand bij helpen of meer uitleg geven hoe deze communicatie werkt?

dank bij voorbaat
BaBa

Alle reacties

• BaBa20022014
In de app zijn er natuurlijk geen instellingen om dit terug te vinden alleen maar wifi connectie

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

franssie

Save the albatross

Hoe probeer je de camera te vinden? Staat ie niet in de client lijst van je router?
En wat bedoel je met in de app werkt ie perfect?
enne, welke camera?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 29-12-2025 19:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als die zn ip via DHCP krijgt staat sowieso wel in de dhcp logs

404 Signature not found

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Random gokken,afhankelijk van precieze merk: je maakt direct wifi verbinding met dat apparaat, vandaar dat je hem ziet, maar niet in je netwerk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:12
Via wat heb je ip scan geen? Advanced ipscanner of andere? Zo ja niet elke ip scanner geeft een naam of merk van toestellen die op u netwerk zitten. En zo een camera's ga je ook niet via ip adres zo kunnen bereiken omdat deze via hun software enkel benaderbaar is.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• BaBa20022014
op advanced ipscanner niets te zien en op mijn router ook niets te zien

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Ik gok dat het antwoord van @franssie hier van toepassing is.

Telefoon maakt direct verbinding met de camera via de wifi connectie op de camera

Bla Bla Bla

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

franssie

Save the albatross

The-Eagle_2007 schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:21:
Ik gok dat het antwoord van @franssie hier van toepassing is.

Telefoon maakt direct verbinding met de camera via de wifi connectie op de camera
Ik dat die optie van @SinergyX was maar soit.
Zonder type camera blijft het gokken @BaBa20022014

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• BaBa20022014
@SinergyX is er een manier omdat te achterhalen?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
Als 2 apparaten elkaar vinden en het gewoon werkt kun je toch gewoon je netwerk monitoren waar hij allemaal verbinding mee maakt? Dat zou een beetje mijn to-go zijn (netstat bijvoorbeeld).

foto maken en aan ChatGPT vragen wat voor ding het is kan ook helpen om meer informatie te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 29-12-2025 21:20 ]

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:12
Hier screenshot vanuit de fing app waar je ziet hoe ik thuis de ip adressen van camera's van action zie en je moet weten dat deze ook van Chinese komen maar meer zie ik ook niet. Alsook rechtstreeks via ip benaderen gaat ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7ApOGL0hN_Sh14V0ZZGDyDfqgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWUneHKi1WEvLhd3FMwiDelL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan op je telefoon kijken welke WiFi netwerken het is verbonden als je ook verbinding hebt met de camera?

Anders, er zal vast een optie zijn om je camera direct met een bestaand netwerk verbinding te laten maken

Heeft ook een computer!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk op je wifi settings eens met welk netwerk je verbonden bent als je verbinding hebt met je camera, als die afwijkt van je wifi-AP/ding, weet je dat je een directe wifi verbinding met de camera hebt.

Als ik je app namelijk bekijk, hoe heb je deze camera toegevoegd vanuit de 3 opties beschikbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PaZWd3rXjtu7YdpXqTuy7eUSbc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TiImW8SVS9pChLH3xMySvV7I.png?f=user_large

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BaBa20022014
is via mijn gebruikelijke rechtreeks op mijn wifi verbonden, eerst via de hotspot van het toestel en daarna overgezet naar mijn wifi

• BaBa20022014
Maar ondertussen had ik hier nog een extra AP liggen van unifi en hem daarop op geconnecteerd en zo kunnen achterhalen welk ip hij werkt. wel raar dat ik hem in advanced ip scanner niet kan zien en via app van unifi wel.
Nu wel nog eens zoeken welke poorten hij gebruikt.
Pagina: 1