Hoeveelheid zonne- en windstroom groeit in Nederland, maar…

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: nieuws: Hoeveelheid zonne- en windstroom groeit in Nederland, maar overschot ook
Auteur: @Hayte
Zonnepanelen en windmolens hebben in 2025 meer groene elektriciteit geproduceerd dan een jaar eerder, blijkt uit cijfers van de Nederlandse overheid. De overschotten echter ook,

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47

Hayte

Nieuwsredacteur
Ah dat liep inderdaad niet helemaal lekker, ik heb het net aangepast, dank voor het melden :)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Energieopwerk.nl
Een 'r' te veel

Stay safe

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:44
Als er genoeg opslagcapaciteit is, hoeven deze molens en panelen niet afgeschaald te worden, schrijft Energieopwek.nl. Bij kortdurende overschotten kunnen accu's helpen, maar bij langdurige overschotten zijn waterstofelektrolysers 'de aangewezen technologie om iets met de overschotten te doen'. De Hanzehogeschool Groningen heeft een virtuele elektrolyser ontwikkeld en zegt op basis van de Energieopwek.nl-cijfers dat zo'n elektrolysers in 2025 ruim 1400 uur had kunnen draaien, ofwel ruim 16 procent van het hele jaar. De geproduceerde waterstof had dan voor andere groene toepassingen ingezet kunnen worden.
Vraagje: waar schrijven ze dit precies? Ik wilde zelf even de bron nalezen om te kijken wie er precies achter zitten en om te kijken of daar nog aanvullende informatie te vinden is.

Hier kom ik hetzelfde stukje tekst tegen: https://www.nationaalklim...-ongebruikte-overschotten
Is dat de originele bron? @Hayte

[ Voor 11% gewijzigd door skimine op 29-12-2025 18:01 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47

slaay

Natuurbeleven.com

skimine schreef op maandag 29 december 2025 @ 17:45:
[...]

Vraagje: waar schrijven ze dit precies? Ik wilde zelf even de bron nalezen om te kijken wie er precies achter zitten en om te kijken of daar nog aanvullende informatie te vinden is.

Hier kom ik hetzelfde stukje tekst tegen: https://www.nationaalklim...-ongebruikte-overschotten
Is dat de originele bron? @Hayte
Waarschijnlijk staat dat in 'het gemailde persbericht' zoals @Hayte schrijft in het bericht:
"..schrijft Energieopwerk.nl in een gemaild persbericht."

Dich bis echt unne foëzen haas

• skimine
slaay schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:15:
[...]
Waarschijnlijk staat dat in 'het gemailde persbericht' zoals @Hayte schrijft in het bericht:
"..schrijft Energieopwerk.nl in een gemaild persbericht."
Thanks, daar had ik even overheen gelezen :+

• skimine
(...) Bij kortdurende overschotten kunnen accu's helpen, maar bij langdurige overschotten zijn waterstofelektrolysers 'de aangewezen technologie om iets met de overschotten te doen'. (...)
Wat ik nog wel mis bij dit stuk is de tijdsschaal die kort- en langdurend hier aanduiden. En ik mis waarom de elektrolyse van water 'de aangewezen technologie' is. Maar ik gok dat het persbericht dat verder niet toelichtte?

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:47

Hayte

Nieuwsredacteur
skimine schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 00:21:
[...]

Wat ik nog wel mis bij dit stuk is de tijdsschaal die kort- en langdurend hier aanduiden. En ik mis waarom de elektrolyse van water 'de aangewezen technologie' is. Maar ik gok dat het persbericht dat verder niet toelichtte?
Die gok klopt inderdaad :)
Pagina: 1