Electra en afvoer badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-01 23:05
Mijn vraag
Er is in mei een nieuwe keuken geplaatst. mijn badkamer ligt een andere kamer, grenzend aan de muur van de keuken. Vanmorgen moest ik even voor schoonmaken de platen die ter afwerking zitten weghalen (zitten met magneten voor hetgeen op de foto is te zien). Ik ben een alleenstaande vrouw en heb niet zoveel verstand van elektra, afvoer etc. maar ik zag dat flexibele elektraslangen verdwijnen in het pur dat de installateur in de keuken heeft gebruikt bij de afvoer. Er zit gedeeltelijk geen muur tussen keuken en badkamer omdat het 60er jaren flats zijn en er vroeger vanuit de keuken een deur zat naar de badkamer, het is dus weggewerkt met hout en stuc, vandaar dat het er misschien een beetje vreemd uitziet. Mijn vraag is echter: kan dit zo of moet ik mij zorgen maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0j5jhwzmLYkAx2kfV-fKyGrcvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWQPbO9MoLo9DhKq2lZLixZw.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:04
Waar maak je je zorgen over? Die hoekverbinding had in 1 keer gekund, maar dat is een detail.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-01 13:04
dit kan prima, ik zou wel de W en de K op de buizen schrijven. dat vervaagt op het hout.

misschien een beugeltje om de afvoer? of is dit alle buis wat je ziet?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Woutera
dank voor jullie antwoorden, maar het gaat me met name om de elektra, misschien beetje slecht op deze foto, die in het pur verdwijnt Kan dat zo maar? bijgaand een betere foto ...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw54jQzPgoeOaygPurCDrYJz3_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73kwftLGInElRiOU0DcCWaXm.jpg?f=fotoalbum_large

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bobmeister schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:49:
Waar maak je je zorgen over? Die hoekverbinding had in 1 keer gekund, maar dat is een detail.
Hoezo had die hoekverbinding in 1x gekund?

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:41
Woutera schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:22:
dank voor jullie antwoorden, maar het gaat me met name om de elektra, misschien beetje slecht op deze foto, die in het pur verdwijnt Kan dat zo maar?
Zit in een buis. Kan niets mee gebeuren. Als bij veel oudere woningen de PUR weg zou halen dan stort de boel bijna in elkaar. Nee, dat moet geen probleem zijn.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
Wolly schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:25:
[...]

Hoezo had die hoekverbinding in 1x gekund?
Buizen iets korter en dan bochtje maken met de PEX.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:04
Arn0uDz schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:01:
[...]

Buizen iets korter en dan bochtje maken met de PEX.
En/of in 1 stuk met 90 graden pex naar koper

• Woutera
dank voor jullie antwoorden zover. het lijkt erop dat het toch allemaal wel meevalt. En over de buizen zal ik in overweging nemen. Ben in ieder geval wel gerustgesteld. Ik kan best aardig doe het zelven maar van leidingen en elektra heb ik echt geen kaas gegeten.
Pagina: 1