afstellen siemens koelkast inbouw scharnier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-01 15:09
Sinds een paar dagen schuurt (het paneel op) de koelkastdeur op het paneeldeurtje/kastje wat onder de koelkast zit. Als de deur dicht is heeft hij netjes een mm of 2 speling tussen beide deurtjes, echter als de deur bijna compleet open is, raakt hij net lichtje het paneeldeurtje er onder aan. Ik dacht ik stel even het scharniet (opnieuw) af, echter zie ik niet zo snel een optie hiervoor?

Het gaat om een scharnier zoals deze

Een andere optie is om het standaard keukenkast scharnier/paneeldeurtje er onder iets meer naar benden af te stellen, maar dan is niet alles netjes in 1 lijn meer.

Alle reacties

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Die scharnieren zelf kan je volgens mij niet stellen, het kan wel zijn dat ze iets los zijn gekomen van de bevestiging op de zijkant. Bij mijn Bosch / Siemens koelkast kon je wel het paneel op de koelkastdeur stellen, de punten daarvoor zie je als je het plastic balkje bovenop de koelkastdeur er af haalt.

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:30
je geeft niet aan wat voor type koelkast het betreft en ook niet hoe oud hij is
daarom 2 antwoorden : is de koelkast al wat ouder dan is het mogelijk dat scharnier gewoon versleten is.
wat ook mogelijk is dat het een hele grote koelkast betreft en dus ook grote deur
en dat deze scharnieren dan iets verzakken en geen 90 graden hoek meer vormen
daar is een modificatie set voor die de scharnieren een betere ondersteuning geven