Maxtor geluiden bij opstarten?????

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ja, ik weet dat er heeel erg veel topics over geweest zijn, maar het is zo'n ontiegelijke hoop dat ik dat niet allemaal ga doorspitten...

Dus: Me heeft vandaag zijn nieuwe hdd binnengekregen (nouja, hij moet in de pc van een maat...) Maar: me heeft hem een beetje uitgetest (dwz in z'n eigen pc gehangen) en toen viel me iets op... Dat ding maakt tijdens de mem-check een klak geluid, alsof je naast een ouderwetse slingerklok staat, en dan het geluid maal 10. Dat doet ie ffies, en dan na de ide detect zegt ie: sec. slave hard disk fail. Press F2 to enter BIOS, ESC to continue. Als ik dan op ESC druk, laadt windhoos (98 1st ed) gewoon, maar is m'n cdrom (sec master) pleite. Ik heb natuurlijk wel eerst ffies in de handleiding (wat heet: 1 a4'tje) gekeken wat de slave settings zijn voor dat ding, en netjes de jumpertjes op de plaats gezet.
Is dit nou een DOA, is dit normaal, etc...
Hij komt overigens wel gewoon op gang en blijft ook gewoon draaien...

[edit]
tiepoos
[\edit]

Verwijderd

Gelijk terug met die HD.

Dat klopt van geen kant! Waarschijnlijk een slechte head ofzo maar die gaat echt wel naar de kloten hoor.. en snel ook!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zou hem terug brengen klinkt niet goed

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
DEFECT !

TERUG !!

• bart1234
Het geluid is het best te vergelijken met de klingelateur (ik geloof dat je het anders schrijft maar dat doet er niet toe) van een Opel Kadett... en dan iets harder...
En ik weet natuurlijk niet zeker of ik de jumpers goed heb gezet, die uitleg wil nogal eens niet kloppen... bijvoorbeeld uitleg opkop ofzo... vrijdag eerst eens in m'n maat z'n pc hangen, en dan zien wat er gebeurd...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Jumpers of geen jumpers al je HDD als een klok tikt dan ben de pineut :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Terug dermee... ook net een Maxtor D540X terug gebracht die na 2,5 week opeens niet meer wilde detecteren en tikgeluiden maakt tijdens het detecteren. Geen last gehad van bad sectors? Want die had ik een paar uur vantevoren ook opeens.

• bart1234
Dat wordt dus Xenon mailen bellen etc.... (me baalt best wel stevig...) Maar dit is dus een typisch geval van DOA???

Verwijderd

yep... die van mij is eigenlijk ook een DOA, maar dan met 2&een halve week vertraging :D

• bart1234
Hoe moet ik dat eigenlijk aanpakken bij die jongens van Xenon? mailtje sturen dat het ding kapot is en een nieuwe vragen, de oude opsturen en wachten op de nieuwe??

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 22:42
Op woensdag 19 september 2001 19:32 schreef bart1234 het volgende:
Hoe moet ik dat eigenlijk aanpakken bij die jongens van Xenon? mailtje sturen dat het ding kapot is en een nieuwe vragen, de oude opsturen en wachten op de nieuwe??
ff bellen, 053-4310407, en situatie uitleggen. ze sturen per mail of per post een of ander formulier, kan je de HDD opsturen, en checken zij em.

als je dezelfde HDD wil / kan krijgen, krijg je die. Als je een grotere wil, geldt de dagwaarde van de HDD, en als je die aanvult tot nieuwe prijs van die andere HDD, dan krijg je die.

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1