Google Nest Hub voor bediening Sonos, Mini of Nest Hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:27
Ik heb al jarenlang een Sonos Beam gen 1 met een set Sonos One in surround opstelling. Een tijd lang heeft de Google Assistent een soort van gewerkt als interne assistent op de Sonos Beam.

Maar sinds de ondersteuning is gestopt, de tijd is gevorderd en ondertussen ook Gemini de Google Assistent begint te verdringen, is de Assistant op de Sonos helemaal niet meer bruikbaar.
Nu zijn veel tech-dingetjes vaak vooral mannelijke hobby's, en des te verbaasder ik was dat juist mijn vriendin begon te klagen dat ze de Sonos bijna niet meer gebruikt sinds de spraakcommando's niet meer werken! Het blijkt dat ze daar juist vaak gebruik van maakte!

Omdat Sonos eigen spraakassistent alleen Engelstalig is en veel beperkter in de mogelijkheden en ik naast mijn Google/Android georiënteerde en samenwerkende apparaten niet ook nog een Amazon ecosysteem in mijn huis wil, ben ik me toch maar eens aan het verdiepen in een slimme speaker van Google....

Puur voor het stemgestuurd bedienen van de Sonos en het opvragen van diverse info, zou ik het eenvoudig bij een Google Home Mini kunnen houden.
Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de meerwaarde van het display op een Google Nest Hub. En dan met name bij het gebruik met Spotify.

Ik weet dat de Hub geen tablet is en vooral gericht op spraakbediening.
Maar wat zijn de mogelijkheden bij Spotify? Is dat eigenlijk alleen de grafische weergave van de muziek die afgespeeld wordt met wat eenvoudige buttons voor onder andere pauze en volgend nummer, of is dat ook behulpzaam bij het zoeken naar muziek?
Kan ik op een Google Nest Hub bijvoorbeeld zoeken naar een artiest en dan een lijst met nummers en albums krijgen, waar ik er vervolgens één van kan selecteren om af te spelen, of moet ik daarvoor toch echt weer naar een tablet of smartphone?

Als test heb ik op een oude tablet een Home Assistant in een kiosk omgeving draaien, maar de Spotify integratie en stembediening zijn daar niet geweldig.