• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:49
Er komt behoorlijk veel geluid van mijn PC wat stopt als ik zachtjes tegen de kast aanduw (zie video). Soms kan ik het ook tijdelijk verhelpen door de case tegen de muur te klemmen (vandaar dat het notitieblokje tussen de muur en case). Het lijkt niet samen te hangen met hoe hard de PC moet werken, soms is het geluid hard terwijl ik op de desktop zit soms valt het mee terwijl ik een zwaardere game speel. Het houdt altijd nagenoeg op als ik de tegen de kast duw maar meestal begint het weer als ik loslaat.

Ik dacht eerst dat het een fan was maar waarom houdt het dan op als ik tegen de kast duw? Iemand een idee wat de oorzaak oplossing kan zijn?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:43
Yups, dit is resonerende behuizing.
Wat je kan doen is alle schoreven even opnieuw bevestigen van de ventilaotren.
Is het 1 specifieke ventilator die het veroorzaakt?

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:49
Dank voor de tip, dan ga ik alle schroefjes nog eens goed aandraaien. Denk ja dat het alleen om de kastventilatoren gaat of ook de interne? Van de CPU bijvoorbeeld...

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:43
Iets dat in ieder geval de kast kan laten trillen, meestal zijn dat de case fans, maar kan in theorie alles zijn.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anders iets van een dubbelgevouwen papiertje tussen de onderdelen van de kast schuiven. Het papiertje zo vaak dubbel/opvouwen dat die net iets dikker is dan de ruimte die er is. Zo komt het klem te zitten en trilt het niet meer.