Ik probeer een NAS/server op te zetten met wat Docker apps waaronder (om te beginnen) RustDesk, Jelyfin, NaviDrome en BentoPDF.
Bij mijn hosting provider heb ik een subdomein ingericht en via A/AAAA-records doorverwezen naar mijn thuis-IP.
In de KPN modem/router heb ik de nodige port forwarding ingericht waarmee de poorten van Rustdesk, Jellyfin, Navidrome en BentoPDF naar de NAS/server worden doorverwezen.
Deze doorverwijzingen functioneren voor BentoPDF, Jellyfin en Navidrome waar ik met subdomein.mijndomein.tld:port goed terechtkom.
Alleen met RustDesk krijg ik het niet voor mekaar dat de client via subdomein.mijndomein.tld de verbinding maakt met de rustdesk-server. Als ik bij de instellingen van de client het thuis-IP invoer komt de verbinding wel tot stand en kan ik ook een goede verbinding maken met een externe computer.
Mijn vraag is: Wat zie ik over het hoofd waardoor RustDesk geen verbinding kan maken via subdomein.mijndomein.tld?
Port forwarding op de KPN Experia Box V10 modem:
Bij mijn hosting provider heb ik een subdomein ingericht en via A/AAAA-records doorverwezen naar mijn thuis-IP.
In de KPN modem/router heb ik de nodige port forwarding ingericht waarmee de poorten van Rustdesk, Jellyfin, Navidrome en BentoPDF naar de NAS/server worden doorverwezen.
Deze doorverwijzingen functioneren voor BentoPDF, Jellyfin en Navidrome waar ik met subdomein.mijndomein.tld:port goed terechtkom.
Alleen met RustDesk krijg ik het niet voor mekaar dat de client via subdomein.mijndomein.tld de verbinding maakt met de rustdesk-server. Als ik bij de instellingen van de client het thuis-IP invoer komt de verbinding wel tot stand en kan ik ook een goede verbinding maken met een externe computer.
Mijn vraag is: Wat zie ik over het hoofd waardoor RustDesk geen verbinding kan maken via subdomein.mijndomein.tld?
Port forwarding op de KPN Experia Box V10 modem:
- IPv4/TCP: 21115-21119
- IPv4/UDP: 21116
RustDesk client-instellingen:networks:
rustdesk-net:
external: false
ip6net:
enable_ipv6: true
services:
hbbs:
container_name: Rustdesk-HBBS
ports:
- 21115:21115
- 21116:21116
- 21116:21116/udp
- 21118:21118
image: rustdesk/rustdesk-server
command: hbbs -r subdomein.mijndomein.tld:21117
volumes:
- /volume3/docker/rustdeskhbbs:/root:rw
networks:
- rustdesk-net
depends_on:
- hbbr
restart: unless-stopped
hbbr:
container_name: Rustdesk-HBBR
ports:
- 21117:21117
- 21119:21119
image: rustdesk/rustdesk-server
command: hbbr
volumes:
- /volume3/docker/rustdeskhbbr:/root:rw
networks:
- rustdesk-net
restart: unless-stopped
- Server: subdomein.mijndomein.tld
- Key: public key van rustdesk-server
[ Voor 0% gewijzigd door S.Paternotte op 28-12-2025 17:19 . Reden: gruwelijke typfout verbeterd ]