Vogel Signature muurbeugel zwalkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:06
Sinds gisteren heb ik mijn tv eindelijk opgehangen. We hebben de Vogel TVM 7675, die met een electrische motor er in.

Vogel's Signature 7675 | Coolblue | Televisiebeugels https://share.google/PqYojm5jIk7R4hIuX

Je kan deze met de afstandsbediening en/of de app bedienen. Maar nu komt het probleem: de tv zwingt naar rechts als ik hem naar voren laat komen. Dit hoort expliciet niet: het mechanisme is zo gemaakt dat hij perfect recht naar voren zou moeten gaan/kunnen.

Ik heb het proberen om te nemen:

YouTube: Vogel muurbeugel zwingt

Hier wat fotos (kabels moeten nog worden weggewerkt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UWXJDk_6ndL46TRSmyWG1x-674=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YOURb26B9acwVoDohmlPqMp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UU5Dkz1k_5TVpVj30ZsGXLYd_Ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6HQFQetOwX94iGdq6yD0Dmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wQb16HHBnX1RS-n13DYE8u4K-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNaDrNz7hXa6viF5qnVY8nwX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0md95pWPEODYv_ipEvDY0wM5Zlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIO4ilkN7vXzkWuWYv4wOmUV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtuXPkma4LADSHgwQKJkIhSyvXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCOQoU8WoeVXKAde01YpLgwf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp niet waarom hij zo zwingt/zwalkt. Hebben jullie misschien een idee? Ik heb hem al eens gefactory reset, maar zonder resultaat.

Alle reacties

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Is je tv niet te zwaar? Het ziet en klinkt alsof het motortje het zwaar heeft...

• outlandos
FitTiv schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:26:
Is je tv niet te zwaar? Het ziet en klinkt alsof het motortje het zwaar heeft...
Tv is 19kg en de beugel kan tot 35 kg, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:13
Misschien heb je ook een voorbeeld van iemand anders? Ter vergelijking. Het lijkt alsof hij knarst?

• Felyrion
  • Laatst online: 20:10

Felyrion

goodgoan!

Ook al geprobeerd zonder kabels? Zo'n mechanisme is vrij gevoelig voor onbalans. Als het een stijve kabel is kan dat tegenwerken.

Ik zie ook dat hij "geheugen" standen heeft? Dat hij ook kan uitvouwen en dan direct om een hoek. Gaat hij elke keer naar een gelijke stand of wijkte de hoek telkens anders af?

[ Voor 41% gewijzigd door Felyrion op 28-12-2025 14:46 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56

BCC

Hij draait waarschijnlijk gewoon terug naar de vorige stand idd.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• outlandos
Felyrion schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:43:
Ook al geprobeerd zonder kabels? Zo'n mechanisme is vrij gevoelig voor onbalans. Als het een stijve kabel is kan dat tegenwerken.

Ik zie ook dat hij "geheugen" standen heeft? Dat hij ook kan uitvouwen en dan direct om een hoek. Gaat hij elke keer naar een gelijke stand of wijkte de hoek telkens anders af?
De kabel is lang genoeg, maar hij is wel heel stug. Betreft de allin kabel van Samsung die naar de One connect box loopt. Zodra ik thuis ben zal ik eens proberen zonder die kabel er in.

@BCC hij heeft presets ja. Maar die gebruik ik (nog) niet. Het enige dat ik doe is recht naar voren drukken en dan zwiebelt hij dus al na een paar sec.

• outlandos
Felyrion schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:43:

Zojuist geprobeerd zonder kabels, nog steeds zwijgt het beeldscherm naar rechts bij het naar voren doen. Moet dus iets anders zijn wat niet klopt...

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Een beugel van 800 euro? Dan adviseer ik je om gewoon contact met de fabrikant op te nemen. Misschien hebben ze goede tips of kunnen ze meteen laten weten of het product wel goed is?

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:13
President schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:00:
Een beugel van 800 euro? Dan adviseer ik je om gewoon contact met de fabrikant op te nemen. Misschien hebben ze goede tips of kunnen ze meteen laten weten of het product wel goed is?
Dan zou ik direct de leverancier mijn probleem opleggen onder garantie 😬

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52
Kunnen de draaipunten soepel bewegen? Het lijkt alsof de beugel telkens daar op vastloopt.
Hoe gaat het zonder TV er aan?
En zwabbert de TV echt zo veel heen en weer of hou je de camera niet stil?

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 28-12-2025 17:19 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De elektromotortjes zouden ongeveer zo moeten klinken:
YouTube: Vogels MotionMount NEXT 7355 Motorised TV Wall Mount (ander model van Vogel)

De onregelmatige beweging (afwisselend links en rechts) lijkt vaker voor te komen:
YouTube: Vogel's MotionMount Review: Bluetooth Controlled TV Wall mount

[ Voor 35% gewijzigd door mrmrmr op 28-12-2025 19:52 ]

• outlandos
JukeboxBill schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:17:
Kunnen de draaipunten soepel bewegen? Het lijkt alsof de beugel telkens daar op vastloopt.
Hoe gaat het zonder TV er aan?
En zwabbert de TV echt zo veel heen en weer of hou je de camera niet stil?
Zonder tv moet ik nog proberen, hopelijk morgen.

De tv zwabbert minder in het echt, dus ja deels komt het omdat ik de camera niet goed stil hield. Ik heb de beweging nogmaals goed bekeken en op het moment dat de motor stopt met bewegen zwiebert/zwingt de linker kant van de tv door naar voren, alsof daar iets los zit wat vast moet zitten (of dat de linker arm van de motor/beugel een fractie te langzaam tot stoppen komt).

• outlandos
mrmrmr schreef op zondag 28 december 2025 @ 19:48:
De elektromotortjes zouden ongeveer zo moeten klinken:
YouTube: Vogels MotionMount NEXT 7355 Motorised TV Wall Mount (ander model van Vogel)

De onregelmatige beweging (afwisselend links en rechts) lijkt vaker voor te komen:
YouTube: Vogel's MotionMount Review: Bluetooth Controlled TV Wall mount
Dat geluid maakt die van mij ook. Lijkt luider op mn filmpje maar dat komt omdat mn mobiel dichtbij de motor zat.

YouTube: Bis zu 77-Zoll-OLED- und LCD-TV motorisiert ausfahren + schwenken: V...

Vanaf minuut 5 kun je zien hoe de tv naar voren hoort te gaan: stabiel en gelijkmatig, zonder gezwabber/gezwink (of wat dan ook maar een goed Nederlands woord hiervoor mag zijn).

Zouden jullie contact opnemen met Hellotv? Ik heb nog 2 dagen tot mn 30 dagen retour periode er op zit.
Pagina: 1