Goedemiddag,
Wij hebben een AEG wasmachine (8 jaar oud), die sinds kort kuren heeft er er nu helemaal mee gestopt is.
Het gaat om een AEG ProTex 7kg.
De afgelopen dagen merkten we al dat de timer die afloopt om het resterende programma aan te geven niet meer accuraat was. Dus de timer zei bv nog 20 min. Maar als we na 20 min gingen kijken, stond er nog 8 min over. En na die 8 minuten stond er doodleuk nog steeds 8 min, etc.
Daarnaast was de was zeer nat, niet goed gecentrifugeerd.
Maar nu is het enige dat er nog gebeurd als we een programma starten: Wasmachine start programma, maar na zo’n 5 seconden stopt ie ermee. Geen foutcode, niks. Trommel begint ook niet te draaien. Enige dat we horen is dat ie met het programma wil starten, maar dus na een paar seconden weer stopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AEG ProTex 7kg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben de machine al gereset door de stekker uit het stopcontact te halen en enkele minute te wachten.
We hebben al de was verminderd door wat eruit te halen.
Helemaal lege trommel geprobeerd.
Verschillende programma’s.
Alleen centrifugeren.
Alles met hetzelfde resultaat.
Er zit geen kinderslot op en de deur sluit gewoon goed.
Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
Dank vast!
Wij hebben een AEG wasmachine (8 jaar oud), die sinds kort kuren heeft er er nu helemaal mee gestopt is.
Het gaat om een AEG ProTex 7kg.
De afgelopen dagen merkten we al dat de timer die afloopt om het resterende programma aan te geven niet meer accuraat was. Dus de timer zei bv nog 20 min. Maar als we na 20 min gingen kijken, stond er nog 8 min over. En na die 8 minuten stond er doodleuk nog steeds 8 min, etc.
Daarnaast was de was zeer nat, niet goed gecentrifugeerd.
Maar nu is het enige dat er nog gebeurd als we een programma starten: Wasmachine start programma, maar na zo’n 5 seconden stopt ie ermee. Geen foutcode, niks. Trommel begint ook niet te draaien. Enige dat we horen is dat ie met het programma wil starten, maar dus na een paar seconden weer stopt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AEG ProTex 7kg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben de machine al gereset door de stekker uit het stopcontact te halen en enkele minute te wachten.
We hebben al de was verminderd door wat eruit te halen.
Helemaal lege trommel geprobeerd.
Verschillende programma’s.
Alleen centrifugeren.
Alles met hetzelfde resultaat.
Er zit geen kinderslot op en de deur sluit gewoon goed.
Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
Dank vast!