Zelfbouw start niet op A520M Pro / AMD Ryzen 5 5500GT (BOX)

Pagina: 1
Acties:

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:00
Samengestelde pc in elkaar gezet maar krijg geen beeld op de monitor.
  • Ik zie dat bij opstarten kort de debug led van cpu brand en daarna gaat deze uit en gaat de sram aan en blijft branden.
  • Heb voor sram Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16. Ook wanneer ik 1 van de 2 geheugen modules gebruik in slot 1 of 2 heh ik zelfde kort debug CPU led branden en daarna SRAM led.
  • Moederbord al los genomen van kast maar ook dan bij opstart kort debug CPU led branden en daarna SRAM led.
Zou het een probleem kunnen zijn van bios?
Ik lees bijvoorbeeld. Vergeet niet het geheugen in het bios even met Expo op de juiste snelheid (3200MT/s) te zetten. Maar dat lukt dus niet omdat ik niet in het bios kom!

LG-HM071MR-U44

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zoek even in de handleiding van je moederbord op wat de foutmelding betekent. Zo te zien is er simpelweg iets met de cpu niet goed dus is (als de handleiding dat bevestigt) stap 1 de cpu koeler er even af en checken of alles goed zit. Voor de zekerheid de cpu er ook even uit en weer in, dubbelcheck of de klem goed gemonteerd is.

youtube.com/@hisrep

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
5500GT is voor AM4 begrippen een vrij recente cpu. Het moederbord moet voorzien zijn van BIOS v1G voor ondersteuning van die cpu.

EXPO heeft AM4 niet. Meestal heet het XMP maar oa Asrock en Asus noemen het DOCP. Standaard post het op JEDEC snelheid. Als het BIOS daarop al niet post dan is het RAM of de cpu defect of in dit geval kan het ook een te oud BIOS van het moederbord zijn.

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:00
Ik heb de CPU er een keer af gehaald en opnieuw bevestigd en nu is het wel goed.

Bedankt voor de hulp

LG-HM071MR-U44