Ik ben bezig met het vervangen van mijn Tado-systeem en wil volledig overstappen naar een setup die werkt met Home Assistant (Zigbee / OpenTherm).
Huidige situatie: Nu 14 trvs van Tado, en tado thermostaat via opentherm
Wat ik zoek:
Welke OpenTherm-thermostaat is een aanrader voor gebruik met Home Assistant via Zigbee?
Ik kom echt van alles tegen en zie niet meer wat goed is, het liefste praktijk ervaring, daarom de vraag hier.
TRV's, wat ik al heb:
Heb 1 Sonoff TRV getest (deze) in losse kamer, werkt perfect, dus die TRV's zie ik wel zitten.
OpenTherm Gateway nodig?
Daarnaast lees ik over OpenTherm-gateways voor koppeling met Home Assistant. Alleen volgens mij dienen die niet als thermostaat, dus weet niet of ik dit nodig heb.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en advies !
Huidige situatie: Nu 14 trvs van Tado, en tado thermostaat via opentherm
Wat ik zoek:
Welke OpenTherm-thermostaat is een aanrader voor gebruik met Home Assistant via Zigbee?
Ik kom echt van alles tegen en zie niet meer wat goed is, het liefste praktijk ervaring, daarom de vraag hier.
TRV's, wat ik al heb:
Heb 1 Sonoff TRV getest (deze) in losse kamer, werkt perfect, dus die TRV's zie ik wel zitten.
OpenTherm Gateway nodig?
Daarnaast lees ik over OpenTherm-gateways voor koppeling met Home Assistant. Alleen volgens mij dienen die niet als thermostaat, dus weet niet of ik dit nodig heb.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen en advies !