xtra apparaat aansluiten op een Harman Kardo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rainrazor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-12 21:22
Mijn vraag
Mijn schoonouders hebben een Harman Kardon BDS 270 aangesloten op de tv. Hier zitten 2 boxen en een subwoofer op aangesloten. Ze hebben het nu ook zo ingesteld dat ze er radio mee kunnen luisteren zonder dat de tv aan is (volgens mij zit er daarom een soort van lus achterop bij de aux poorten). Ze kunnen dit alleen aanzetten door het aan te zetten op de tv en dan de tv uit te zetten.

Belangrijkste vraag is hoe krijgen we het voor elkaar om hier nog een extra apparaat op aan te sluiten?
Secundaire vraag is of je de radio ook aan kan zetten zonder de tv aan te zetten?

[ Voor 87% gewijzigd door rainrazor op 27-12-2025 20:57 . Reden: per ongeluk op enter gedrukt tijdens het aanmaken. ]

Alle reacties

• rainrazor
Ik wou de titel ook aanpassen maar dat kan ik blijkbaar niet meer doen.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
rainrazor schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:51:
Mijn vraag
Mijn schoonouders hebben een Harman Kardon BDS 270 aangesloten op de tv. Hier zitten 2 boxen en een subwoofer op aangesloten. Ze hebben het nu ook zo ingesteld dat ze er radio mee kunnen luisteren zonder dat de tv aan is (volgens mij zit er daarom een soort van lus achterop bij de aux poorten). Ze kunnen dit alleen aanzetten door het aan te zetten op de tv en dan de tv uit te zetten.

Belangrijkste vraag is hoe krijgen we het voor elkaar om hier nog een extra apparaat op aan te sluiten?
Secundaire vraag is of je de radio ook aan kan zetten zonder de tv aan te zetten?
Er zitten meerdere HDMI poorten op die BDS unit. Wat wil je aansluiten en heb je de handleiding al geraadpleegd?

• rainrazor
Ze willen heel graag een LP speler aansluiten en daar zit het hem dus ook. Die gaan niet via HDMI.

• rainrazor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8emucVZi9coyJUb3m7aOiLkxQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nupE3sMpR59Tp4d8DcVYcanY.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij nog even een plaatje van hoe het nu aangesloten is.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-12 23:04

-d-

Er zitten naast HDMI 2 analoge AUX ingangen in + ook nog eens 2 optical + 1 coax; zo te zien zitten de AUX poorten al vol. Je zou kunnen kijken of 1 van die ook digitaal (optical of coax) kan en dan platenspeler op AUX doen. Maar:

Ook belangrijk dat als je platenspeler geen ingebouwde pre-amp heeft, je dat ook moet aanschaffen en tussen de platenspeler en HK in moet zetten. Je hebt dan wel weer een kastje zoals deze, die pakt het analoge signaal van platenspeler; doet de pre-amp functionaliteit, en stuurt het via Optical uit, zodat je die zo zou kunnen aansluiten.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
rainrazor schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:22:
[Afbeelding]

Hierbij nog even een plaatje van hoe het nu aangesloten is.
Klopt mijn aanname dat de tv nu op 1 van de aux poorten zit? Beschikt de tv over een HDMI ARC uitgang? Dat zou nogal helpen omdat je dan de aux vrij kunt maken voor de LP. Zo hebben mijn ouders hun LP namelijk aangesloten.
Pagina: 1