5070Ti Asus prime wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bkaltijdveilig
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:04
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beste antwoord (via bkaltijdveilig op 27-12-2025 21:35)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
is die stekker in de kaart zelf wel goed vastgedrukt,die lijkt er niet helemaal goed in te zitten,je hoort de stekker volgens mij niet te kunnen zien.

Ik denk dat dit dus het geval was,stekker zat er niet goed in

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2025 21:27 ]

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Waarom heb je de kabel die bijgeleverd werd bij de GPU niet gebruikt? Die is er tenslotte voor ontworpen (1x 3x PCIe 8-pins naar 16-pins (PCIe 5.0))

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• freaky35
  • Nu online
deze kabel zou ook gewoon moeten werken,maar TS kan wel bekijken of die met bij de gpu de bijgeleverde adapter het wel doet

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 12:29
Yaksa schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:55:
Waarom heb je de kabel die bijgeleverd werd bij de GPU niet gebruikt? Die is er tenslotte voor ontworpen (1x 3x PCIe 8-pins naar 16-pins (PCIe 5.0))
Omdat hij ipv het koppelstukje die zelfde aansluiting gewoon op zijn voeding heeft zitten, wat dan wel "beter" is er vanuit gaan dat t werkt en alle aders goed zijn (maar dat is t met het koppelstukje ook...)

@bkaltijdveilig Je hebt een foto van de voeding met kabel er bij, maar niet van de videokaart. Zit de kabel er daar helemaal goed in? Anders kan je dat meegeleverde koppelstuk proberen, maar dit zou moeten werken mits t er allemaal goed in zit. Maar die connector kan "link" zijn als je deze niet helemaal er in hebt zitten, of tijdens aansluiten of loskoppelen aan de aders trekt. Altijd met vingens aan connector aansluiten/loskoppelen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door GoldenBatt op 27-12-2025 21:02 ]

Specs!

• bkaltijdveilig
Yaksa schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:55:

[ Voor 67% gewijzigd door bkaltijdveilig op 27-12-2025 21:14 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
En de kaart zelf zit wel goed (en stevig) in het slot gedrukt?
Dit moederbord heeft een PCI release button, is dat goed gegaan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• bkaltijdveilig

Acties:
  • Beste antwoord

• freaky35
  • Nu online
is die stekker in de kaart zelf wel goed vastgedrukt,die lijkt er niet helemaal goed in te zitten,je hoort de stekker volgens mij niet te kunnen zien.

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2025 21:27 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 12:29
@freaky35 heeft gelijk, aandrukken dat kreng. Je zit nu de losse "pinnen" nog zitten. Die moet je niet meer kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GCTUxKfhCQNr3B6VW7-1rmTwTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vBSMwzETDKkEXjL2XfwQ4qiY.png?f=fotoalbum_large

Zie rode rechthoek, dat stukje bedoel ik.

Als je nog wilt weten waarom die aansluiting zo "eng" is klik dan hier. Daar leggen ze t wel uit. De connector ansich werkt prima, maar met te veel in/uit trekken, niet helemaal goed aansluiten enz krijg je gedonder. Wees blij dat t nu niet werkt, en hopelijk lost t aandrukken je probleem op :)

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenBatt op 27-12-2025 21:33 ]

Specs!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01 12:08
eens met bovenstaande. En ik ga ervanuit dat je wel de meest recente bios hebt geinstalleerd?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• bkaltijdveilig
freaky35 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:26:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:48
Beide stekkers (videokaart èn PSU) lijken niet goed te zitten. het deel van de connector mag niet meer te zien zijn.

Edit : Ik zie dat het probleem opgelost is . mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou ik het deel van de PSU òòk met diezelfde druk nog even nakijken. dat lijkt mij toch niet helemaal goed te zitten. Het is de moeite om hier voorzichtig mee om te springen en het voor de zekerheid te checken.

[ Voor 56% gewijzigd door Visgek82 op 28-12-2025 17:22 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1