Broadcom Wi-Fi-kaart voor OptiPlex 3060M Hackintosh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RealVanpuffelen
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-01 09:37

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een Broadcom Wi-Fi-kaart voor een OptiPlex 3060M Hackintosh projectje. De huidige Qualcomm kaart werkt niet met Hackintoshen.

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk, mits het niet 6+ maanden duurt voor bezorging uit onze geliefde China.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Broadcom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
OptiPlex 3060M
- i3-8100T
- 1x8GB DDR4 2400
- 256GB SK Hynix NVMe (compatibel met Hackintosh volgens OpCore-Simplify)
- Intel UHD Graphics 630
- Huidig Windows 11 Pro, straks macOS Sequoia.
- Qualcomm Wi-Fi kaartje (Afschuwelijk!)

De Échte Vanpuffelen

Alle reacties

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49
Wat heb je zelf gevonden?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan voor de Fenvi T919 gaan.

Let wel, je moet dan wel alles security uitzetten, anders doet ie het niet, beter 1 oudere OS versie gebruiken.

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:29:
Je kan voor de Fenvi T919 gaan.

Let wel, je moet dan wel alles security uitzetten, anders doet ie het niet, beter 1 oudere OS versie gebruiken.
Ik wil sowieso niet Tahoe doen. Ik heb nu wel de kexts zo ingesteld dat er geen kexts zijn voor aparte Broadcom-kaartjes of wat dan ook, want ze waren niet beschikbaar via OpCore-Simplify (Waarschijnlijk slecht idee, maar ik ben nieuw tot Hackintoshen...). Ik kan ze vast wel er bij in gooien als ik de goeie .efi files kan vinden.

De Échte Vanpuffelen

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Ik zie net dat de Fenvi T919 dat je aanbeveelt niet werkt in mijn projectje. Ik heb een MFF en moet dus iets hebben dat in de E-key slot kan waar die Qualcomm nu in zit.

De Échte Vanpuffelen

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Ik kom uit op deze, maar is €30-€40 niet mal duur voor een Wi-Fi-kaartje?
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

De Échte Vanpuffelen

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49
RealVanpuffelen schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:54:
[...]

Ik kom uit op deze, maar is €30-€40 niet mal duur voor een Wi-Fi-kaartje?
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Het is aardig aan de prijs voor een oud kaartje maar wat moet je anders?

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Hell-Slave schreef op zondag 28 december 2025 @ 19:00:
[...]

Het is aardig aan de prijs voor een oud kaartje maar wat moet je anders?
Zijn Optiplexjes meer open voor verschillende Wi-Fi-kaarten vergeleken andere producten zoals de ProDesks van HP? Van wat ik weet doet HP er moeilijk over, maar ik weet niet of dat ook zo is bij Dell.

De Échte Vanpuffelen

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 21:41
Ik heb geen antwoord op je vraag en ben wel benieuwd, ga je Hackintoshen omdat je het leuk vindt?
Praktisch gezien zou ik er anno 2025 namelijk niet meer aan beginnen.
Je bent zo 30 euro kwijt voor zo’n wifi module, terwijl je voor 200 euro een tweedehands Mac koopt die stabieler en beter is dan wat je hiermee gaat krijgen.
Ik heb jaren geleden ook een aantal hacktintoshes gehad, maar zou er nu niet meer aan beginnen.

Om je toch op weg te helpen: er is toch ook een hele lijst met wifi usb adapters die ondersteund worden?

[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 28-12-2025 21:20 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
yorroy schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:15:
Ik heb geen antwoord op je vraag en ben wel benieuwd, ga je Hackintoshen omdat je het leuk vindt?
Je bent zo 30 euro kwijt voor zo’n wifi module, terwijl je voor 200 euro een tweedehands Mac koopt die stabieler en beter is dan wat je hiermee gaat krijgen.
Ik heb jaren geleden ook een aantal hacktintoshes gehad, maar zou er nu niet meer aan beginnen.
Plus 1

Het nu nog beginnen is zonde - leuk voor proberen maar als je moet gaan investeren koop een Mac mini.

Gezien je met Simplify Opencore dingen werkt - bouw zonder die tools van scratch dan pas leer je er van.

Ikzelf ben er ook mee gestopt.

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
yorroy schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:15:
Ik doe het omdat het leuk is. Ja, het is jammer dat het officieel al eindigt bij Tahoe 26, maar het is dezelfde reden dat ik een HP Compaq nx7400 heb met Windows XP.

De Échte Vanpuffelen

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:20:
[...]

Plus 1

Het nu nog beginnen is zonde - leuk voor proberen maar als je moet gaan investeren koop een Mac mini.

Gezien je met Simplify Opencore dingen werkt - bouw zonder die tools van scratch dan pas leer je er van.

Ikzelf ben er ook mee gestopt.
Dan zou ik met een M-series Mac Mini zitten, en die zijn weer hartstikke duur. Voor dezelfde prijs dat ik deze OptiPlex kreeg, zou ik vastzitten met een oude iMac waar ik geen ruimte voor heb.

Ik doe het gewoon omdat het kan, en ja, SO is niet de beste optie om het te "leren", maar zoals Tele2 het altijd zegt: "Niet omdat het moet, maar omdat het kan."

De Échte Vanpuffelen

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 21:41
RealVanpuffelen schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:22:
[...]

Ik doe het omdat het leuk is. Ja, het is jammer dat het officieel al eindigt bij Tahoe 26, maar het is dezelfde reden dat ik een HP Compaq nx7400 heb met Windows XP.
Dan gewoon doen, ik weet nog dat ik met elke Hackintosh succes een trots gevoel kreeg, heb zelfs nog enkele jaren een hackintosh als server gebruikt.
Wellicht kun je als alternatief een wifi usb adapter gebruiken. Daar zijn er genoeg van die werken en is mogelijk een stuk goedkoper.

• RealVanpuffelen

RealVanpuffelen

Embedded DisplayPort

Topicstarter
yorroy schreef op zondag 28 december 2025 @ 22:12:
[...]

Dan gewoon doen, ik weet nog dat ik met elke Hackintosh succes een trots gevoel kreeg, heb zelfs nog enkele jaren een hackintosh als server gebruikt.
Wellicht kun je als alternatief een wifi usb adapter gebruiken. Daar zijn er genoeg van die werken en is mogelijk een stuk goedkoper.
Waarschijnlijk. Ik heb alleen een TP-Link USB adapter voor debugging en alternatief voor als ik geen ethernet kan gebruiken op een slachtoffer PC, en die kan alleen 2.4GHz. Ik kan vast wel wat "lenen" van werk.

De Échte Vanpuffelen

Pagina: 1