Vraag

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-01 13:44
Sinds een aantal dagen heb ik op mijn mobiele telefoon een probleem met Outlook Webmail: de interface staat plotseling op Engels in plaats van Nederlands, terwijl dit voorheen altijd correct stond. Ik heb zelf niets aangepast aan software of instellingen.
Opvallend is dat dit alleen gebeurt in de mobiele weergave van de webpagina. In de desktopweergave is de taal wél gewoon Nederlands. Het probleem doet zich bovendien voor in meerdere browsers (Chrome, Edge en Samsung Internet).

Ik heb de cachegegevens van alle browsers gewist en de systeemtaal van het toestel meerdere keren gewisseld om een verandering te forceren, zonder resultaat. Ook heb ik het toestel meerdere keren opnieuw opgestart. Dit alles lijkt erop te wijzen dat het geen browserinstelling is, maar iets in Outlook Webmail zelf, specifiek in de mobiele weergave. Volgens ChatGPT is het vrijwel zeker geen instelling op het toestel, maar een server-side wijziging/bug bij Microsoft Outlook Web die waarschijnlijk snel weer teruggedraaid of opgelost wordt. De tijdelijke oplossing die ChatGPT aandraagt (bijvoorbeeld de Nederlandse taal forceren met de URL https://outlook.office.com/mail/?lang=nl-NL of de taal handmatig op Nederlands zetten) zijn in de praktijk niet mogelijk.

Ik gebruik een Samsung Galaxy S23 met Android 16. Op mijn tablet (Galaxy Tab S5e) speelt dit probleem niet.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe ik Outlook Webmail weer op Nederlands kan instellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Nelis 81 op 27-12-2025 13:49 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-01 18:41
Zoals je al gevonden hebt zal het een bug zijn bij Microsoft aan de server kant.
Dat betekent dat Microsoft het moet oplossen, en je tot die tijd ermee moet leren leven, of (tijdelijk) overstappen op de normale app als dat niet gaat.

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-01 13:44
Het probleem is vandaag plotseling verdwenen, de bug is verholpen.