Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hobbymatig foto- en videobewerking + rendering (revit, archicad, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu nog geen idee.
Het moet geen heel high end systeem zijn.
Een goed bovengemiddeld systeem dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
momenteel dacht ik aan Intel Core 7 265k met een Geforce 4060 (al dan niet Ti en 16GB).
32GB RAM (misschien 64?)
SSD 1 of 2TB voor software. Data dan apart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag wel stil zijn
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
In eerste instantie heb ik hier zelf een systeem samengesteld en kom ik aan min of meer 1800€ zonder windows. (wellicht overal de minimale prijs)
Als ik dit laat bouwen door een online shop of een lokale shop dan kost mij dit al rond 2500€ (rekening houdende dat bepaalde componenten anders/duurder zijn).
Daarnaast heb ik ook gekeken naar kant en klare systemen op websites genre mediamarkt, bol, coolblue, ...
Maar dan is enkel de CPU en de GPU te kiezen. De rest van de componenten zijn meestal onbekend.
Wat me dan ook opvalt is dat de voeding vaak minder is dan hetgene hier geadviseerd wordt. (750 a 850 hier vaak geadviseerd en kant en klaar systeem krijg 500 a 600W voeding - merk onbekend).
Of het systeem uitbreidbaar is, is ook niet duidelijk.
De eerste vraag is dus: is een kant en klaar systeem dan wel aan te raden voor een bovengemiddeld systeem? Het scheelt in ieder geval zeker 700€. Of voor hetzelfde bedrag kan een betere GPU gekozen worden.
Hobbymatig foto- en videobewerking + rendering (revit, archicad, ...)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu nog geen idee.
Het moet geen heel high end systeem zijn.
Een goed bovengemiddeld systeem dus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
momenteel dacht ik aan Intel Core 7 265k met een Geforce 4060 (al dan niet Ti en 16GB).
32GB RAM (misschien 64?)
SSD 1 of 2TB voor software. Data dan apart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag wel stil zijn
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
In eerste instantie heb ik hier zelf een systeem samengesteld en kom ik aan min of meer 1800€ zonder windows. (wellicht overal de minimale prijs)
Als ik dit laat bouwen door een online shop of een lokale shop dan kost mij dit al rond 2500€ (rekening houdende dat bepaalde componenten anders/duurder zijn).
Daarnaast heb ik ook gekeken naar kant en klare systemen op websites genre mediamarkt, bol, coolblue, ...
Maar dan is enkel de CPU en de GPU te kiezen. De rest van de componenten zijn meestal onbekend.
Wat me dan ook opvalt is dat de voeding vaak minder is dan hetgene hier geadviseerd wordt. (750 a 850 hier vaak geadviseerd en kant en klaar systeem krijg 500 a 600W voeding - merk onbekend).
Of het systeem uitbreidbaar is, is ook niet duidelijk.
De eerste vraag is dus: is een kant en klaar systeem dan wel aan te raden voor een bovengemiddeld systeem? Het scheelt in ieder geval zeker 700€. Of voor hetzelfde bedrag kan een betere GPU gekozen worden.