Vraag

• LWD344
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-01 11:44
Hoi,

De afgelopen dagen was mijn gemiddeld gasverbruik 8.7 kub..is dat niet veel?

Situatie: Vloerverwarming beneden met vloerisolatie, boven 1 alleen 1 radiator voor de badkamer( niet volledig open). De thermostaat beneden staat op 20.5 graden, waarbij we s''nachts wel de ventilatie roosters open houden...

Alle reacties

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:27
Gas verbruik is afhankelijk van o.a isolatie, vloer oppervlakte en temperatuur. Voor een gemiddelde woning is 8.7 kuub niet gek. Voor een vrijstaande villa zuinig en voor een tiny house extreem veel.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Misschien realiseer je jezelf het nog niet, maar de laatste paar dagen zijn nogal koud. Dat is alweer flink wat jaren terug dat er in december dergelijke lage temperaturen gehaald werden. We zijn in Nederland de laatste jaren nogal gewend geraakt aan zachte winters met een navenant laag gasverbruik.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 18:24:
Misschien realiseer je jezelf het nog niet, maar de laatste paar dagen zijn nogal koud.
Ik denk inderdaad dat hij het lekker warm had 8)

Maar zonder gekheid; hier goed geïsoleerde tussenwoning met vloerverwarming in de woonkamer (60m2) en thermos daar op 20 graden gisteren ook 8,7m3 gas verbruikt. Overige kamers staat de verwarming niet aan.

Sidenote: allebei mijn buren zijn op vakantie, wellicht moet ik daarom zelf iets harder stoken dan normaal…

[ Voor 10% gewijzigd door SirLenncelot op 26-12-2025 20:08 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Yaksa schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 18:24:
Misschien realiseer je jezelf het nog niet, maar de laatste paar dagen zijn nogal koud. Dat is alweer flink wat jaren terug dat er in december dergelijke lage temperaturen gehaald werden. We zijn in Nederland de laatste jaren nogal gewend geraakt aan zachte winters met een navenant laag gasverbruik.
en niet alleen koud, nog een nare dunne wind die overal doorheen ging. als je ergenseen naad of kier in je huis vergeten bent dicht te plakken dan heeft dat direct gevolgen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

Zonder (veel) meer info kunnen wij hier niets zinnigs over zeggen.

Pagina: 1