Ik heb in huis een mix van Zigbee lampen (Hue, Innr, Ikea) die met elkaar verbonden zijn via een Hue Bridge v2. Die is weer verbonden met Apple HomeKit via een Apple TV 4K 1st gen.
Nu zou ik de aTV kunnen upgraden naar een nieuwer model dat als thread border router functioneert, dan ondersteunt het Matter ook voor toekomstige devices, maar mijn vraag is: kan ik de matter lampen daarna via de Hue app bedienen en koppelen aan de Hue wall switches? Of ben ik beter af als ik de matter lampen terugbreng en Zigbee lampen koop voor mijn setup? Dus minder toekomst bestendig maar wel makkelijker in mijn huidige setup.
- Wij vinden de hue app de mooiste kleuren generenen en het overzichtelijkste bedienen.
- Alle lampen kunnen hardware matig geschakeld worden via Hue wall switches. Deze zijn via de hue app geconfigureerd om verschillende scènes toe te passen aan de hand van tijd van de dag.
- De HomeKit integratie is zodat we af en toe iets tegen Siri kunnen roepen over de verlichting.
- Via de Hue app werkt alles snel, via de Home app van Apple is het toch allemaal wat traag en houterig, dus duidelijke voorkeur voor bediening via de Hue app.
Nu zou ik de aTV kunnen upgraden naar een nieuwer model dat als thread border router functioneert, dan ondersteunt het Matter ook voor toekomstige devices, maar mijn vraag is: kan ik de matter lampen daarna via de Hue app bedienen en koppelen aan de Hue wall switches? Of ben ik beter af als ik de matter lampen terugbreng en Zigbee lampen koop voor mijn setup? Dus minder toekomst bestendig maar wel makkelijker in mijn huidige setup.