Condens in HR++ glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52
Voor 4 jaar geleden hebben wij nieuwe kozijnen met HR++ glas laten zetten. Het gaat om een vrijstaand huis met ramen op de noord-, oost-, zuid- en westzijde. Nu viel mij gister op dat er condens op verschillende ramen zat. Ik dacht dat het door de kou kwam en ben heb er verder niet naar gekeken. Echter vanmorgen zat de condens er nog steeds. Echter na inspectie blijk de condens niet op de ramen te zitten maar aan de binnenzijde (dus tussen het HR++ glas). Het gaat om maar liefst 6 ramen. Dat lijkt me echt extreem veel en dit is mij vorige jaren niet opgevallen. Het lijkt er dus recent in zijn gekomen. En 6 van de 32 ramen is wel erg veel. Het frappante is wel dat het om 6 ramen gaan die allemaal op het zuiden gesitueerd zijn.

Zie hier een van de ramen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcjfHnFyL4gYQJaLyRS3Ba1VW4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8LnZv9U410RXu7Iol5wA46y.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:45
En je vraag is

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Je glas is lek en moet vervangen worden, valt normaal gesproken onder garantie.

[ Voor 32% gewijzigd door IceM op 26-12-2025 08:58 ]

...

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24

orf

Als het erin zit, dan zijn ze lek en moeten ze vervangen worden.

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:37
Als het in de ramen zit en je daar heel zeker van bent.. Gasleverancier contacteren en laten vervangen.

• Sunri5e
Ja het zit er echt in. Waarschijnlijk valt het nu pas op vanwege de kou. Wel apart toch dat het alleen zichtbaar is bij ramen aan de zuid kant?

En wat moet ik met de rest van de ramen doen? Die zijn van hetzelfde merk en allemaal tegelijk geplaatst. Daar is nu nog geen probleem bij zichtbaar. Maar als er al zo’n groot aantal lek is dan houd ik mijn hart vast voor de rest.

• Sunri5e
Ah even gecheckt. Een 1 raam op het noorden zit ook vocht.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:49
Je weet ook zeker dat het niet aan de buitenkant zit? Dat komt bij HR++ namelijk best vaak voor.
Het lijkt me sterk dat er zoveel ramen tegelijk lek zijn, maar het zou natuurlijk een productiefout kunnen zijn.

• Sunri5e
Capacitor schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:19:
Je weet ook zeker dat het niet aan de buitenkant zit? Dat komt bij HR++ namelijk best vaak voor.
Het lijkt me sterk dat er zoveel ramen tegelijk lek zijn, maar het zou natuurlijk een productiefout kunnen zijn.
Het zicht er echt in. Ik heb alle ramen stuk voor stuk binnen en buiten gecontroleerd.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:27
Foto's maken en zorgen dat je contact opneemt met de plaatser / leverancier. Vanuit daaruit verder kijken wat te doen. De foto's geven je wat extra mogelijkheden om de boel vast te leggen.
Pagina: 1