Beste Tweakers,
2 jaar geleden een nieuwe build in elkaar gezet voor mijn broer. Pc had opstart problemen, maar hij heeft dit nooit gemeld. Computer bootte 6x en startte dan pas op.
Ik heb de computer een half jaar gebruikt zonder problemen. (Heb toen niks gereset) Computer staat nu weer terug bij mijn broer. De problemen wordenen steeds erger. Nu start de computer niet meer op en staat vast in een bootloop.
Wat hebben we gedaan?
- officiele windows licentie via de Microsoft store. Dit was nog niet gedaan.
- Windows opnieuw geïnstalleerd. Dit ging eventjes goed.
-andere stopcontacten + kabels monitor etc
Dit ging een tijd goed, maar computer kwam weer in een bootloop, waarbij automatisch herstel, zelfs met een bootable usb niet meer werkt.
Wat hebben we nu verder gedaan?
-bios reset. Ook al is hier nooit mee "getweaked"
- bootable usb gemaakt. Herstel ging ook niet. Dus windows wederom geinstalleerd vanaf de usb
- nieuwe bootable usb gekocht om eventueel defecte usb uit te sluiten. Geen resultaat.
- NVMe SSD samsung 980 evo gewisseld naar een "known" good, Samsung evo 870. Deze komt uit een andere werkende pc. Volledig leeggehaald etc en windows erop gezet. Geen verbetering.
- memtest x86 een nacht laten draaien. Geen errors.
- gpu eruit gehaald en op de iGPU alles geprobeerd. Dit helpt ook niet.
- rgb controller verwijderd om kaal te kijken.
- geen apparaten aangesloten op de usb poorten.
- aangezien de computer niet wilt doorstarten, kan ik, volgens mij, niet bij het logboek.
Edit
- temperaturen van cpu en gpu zijn normaal en worden onder load niet warmer dan 60-80 graden.
- windows 10 of 11 maakt niet uit. Beide geprobeerd.
Na een installatie werkt het eventjes goed. Maar na het afsluiten en opnieuw aanzetten begint het. Foutcode srt.trail.txt
Aan de hand van de foutcode:
- diverse forums geven typs met betrekking tot coderen middels prompt etc. Dit helpt ook niet. Aangezien we nieuwe schijven en volledig schone installaties hebben gebruikt, lijkt het nauwelijks op een software probleem.
Wat kan ik nu doen? Met het zoeken op internet kom ik niet meer verder. Daarnaast is mijn kennis van dit soort problemen eerlijk gezegd 0. Kunnen er andere verdachten zijn qua hardware?
Systeem:
Alvast bedankt voor het meedenken en fijne dagen!
2 jaar geleden een nieuwe build in elkaar gezet voor mijn broer. Pc had opstart problemen, maar hij heeft dit nooit gemeld. Computer bootte 6x en startte dan pas op.
Ik heb de computer een half jaar gebruikt zonder problemen. (Heb toen niks gereset) Computer staat nu weer terug bij mijn broer. De problemen wordenen steeds erger. Nu start de computer niet meer op en staat vast in een bootloop.
Wat hebben we gedaan?
- officiele windows licentie via de Microsoft store. Dit was nog niet gedaan.
- Windows opnieuw geïnstalleerd. Dit ging eventjes goed.
-andere stopcontacten + kabels monitor etc
Dit ging een tijd goed, maar computer kwam weer in een bootloop, waarbij automatisch herstel, zelfs met een bootable usb niet meer werkt.
Wat hebben we nu verder gedaan?
-bios reset. Ook al is hier nooit mee "getweaked"
- bootable usb gemaakt. Herstel ging ook niet. Dus windows wederom geinstalleerd vanaf de usb
- nieuwe bootable usb gekocht om eventueel defecte usb uit te sluiten. Geen resultaat.
- NVMe SSD samsung 980 evo gewisseld naar een "known" good, Samsung evo 870. Deze komt uit een andere werkende pc. Volledig leeggehaald etc en windows erop gezet. Geen verbetering.
- memtest x86 een nacht laten draaien. Geen errors.
- gpu eruit gehaald en op de iGPU alles geprobeerd. Dit helpt ook niet.
- rgb controller verwijderd om kaal te kijken.
- geen apparaten aangesloten op de usb poorten.
- aangezien de computer niet wilt doorstarten, kan ik, volgens mij, niet bij het logboek.
Edit
- temperaturen van cpu en gpu zijn normaal en worden onder load niet warmer dan 60-80 graden.
- windows 10 of 11 maakt niet uit. Beide geprobeerd.
Na een installatie werkt het eventjes goed. Maar na het afsluiten en opnieuw aanzetten begint het. Foutcode srt.trail.txt
Aan de hand van de foutcode:
- diverse forums geven typs met betrekking tot coderen middels prompt etc. Dit helpt ook niet. Aangezien we nieuwe schijven en volledig schone installaties hebben gebruikt, lijkt het nauwelijks op een software probleem.
Wat kan ik nu doen? Met het zoeken op internet kom ik niet meer verder. Daarnaast is mijn kennis van dit soort problemen eerlijk gezegd 0. Kunnen er andere verdachten zijn qua hardware?
Systeem:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 171,99 | € 171,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-16 | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 640,98 | |||
[ Voor 3% gewijzigd door Daan1071 op 25-12-2025 22:27 ]