Vraag

• Pokémom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01 14:19
Nieuwe magnetron gekocht: BOSCH CMA583MS0

Bij Bribus de bijbehorende bovenkast besteld.
Blijkt deze niet meer leverbaar.

Kan ik nu een gewone Bribus bovenkast kopen en die aanpassen? (Als ik iemand vind die handig genoeg is…) Of kan ik de magnetron beter terug sturen?

Want andere kastjes passen niet bij het keukenblok dat al in mijn (huur)woning zit?

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan aan de woningbouw vragen waar dat keukenblok vandaan komt, en daar eens gaan kijken ;)

Meestal heb je een standaard Bruynzeel keukenblok van 2.000 euro, en zal je wellicht bij Bruynzeel een perfect kastje los kunnen kopen die prefect naadloos aansluit bij het keukenblok van de woningbouw :P

Voor het gemak de link maar even opgezocht, kan je zelf even kijken ;)
https://webwinkel.bruynzeelkeukens.nl/kasten

[ Voor 126% gewijzigd door RaZ op 26-12-2025 14:15 ]

Ey!! Macarena \o/

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RaZ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:35: Niet raar op kijken dat als je wil grillen, je 16a automaat eruit klapt omdat die oven niet op een apparte 16a groep zit, maar gedeelt wordt over meerdere stopcontacten.

Mijn combi-oven kan ook grillen, naast magnetronnen en de ovenfunctie, en die van mij trekt maar max 2.250 watt als die op standje maximaal staat.
Met zo’n vermogen hoort ie volgens de normen ook op een eigen groep :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
RaZ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:35:
Je kan aan de woningbouw vragen waar dat keukenblok vandaan komt, en daar eens gaan kijken ;)

Meestal heb je een standaard Bruynzeel keukenblok van 2.000 euro, en zal je wellicht bij Bruynzeel een perfect kastje los kunnen kopen die prefect naadloos aansluit bij het keukenblok van de woningbouw :P
Ik.gok zomaar dat zijn keuken bij Bribus vandaan komt en dat hij daar al naar heeft gekeken. ;)

@Pokémom Hoe ziet zo'n magnetron bovenkast die je wil hebben er precies uit? Is dat precies groot genoeg voor alleen de magnetron of zit er nog een kastje bij?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

-

[ Voor 179% gewijzigd door RaZ op 26-12-2025 14:15 ]

Ey!! Macarena \o/

• Pokémom
RaZ schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:35:

Een bovenkastje is meestal maar 30/40cm diep, en je oven heeft een diepte nodig van 60cm.
Daar gaat dit alles vermoedelijk op fout.
Maar een berichtje gestuurd of ik hem nog kan omruilen. Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door Pokémom op 26-12-2025 14:31 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zal geen 44Liter combi-oven/magnetron vinden die past in een bovenkastje.
Vrijstaand is 60cm breedt, 60cm diep. Voor inbouw is dat een binnenmaat van 57cm breedt en 57cm diep en hebt je ook een oppervlakte van 60x60cm nodig.

Ey!! Macarena \o/

• Pokémom
RaZ schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:55:
Je zal geen 44Liter combi-oven/magnetron vinden die past in een bovenkastje.
Vrijstaand is 60cm breedt, 60cm diep. Voor inbouw is dat een binnenmaat van 57cm breedt en 57cm diep en hebt je ook een oppervlakte van 60x60cm nodig.
Ja, dan moet het een gewone magnetron worden ipv combi denk ik.
Dat was eerst ook het plan.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pokémom schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:58:
[...]

Ja, dan moet het een gewone magnetron worden ipv combi denk ik.
Dat was eerst ook het plan.
Dat plan wat je had, heb ik in je vorige topic al gezegd dat wat je wilde gewoon kan.

Links in je keuken naast de muur een hoge 60x60cm inbouwkast tot aan de hoogte van je bovenkastjes. Dan ga je stapelen:
Inbouw koelkast onder, daarboven die mooie inbouw design Bosch, en daarboven heb je dan extra kastruimte.

De ruimte die dan overblijft, een 60x60cm inbouwkast waar de inbouwvaatwasser in komt met daar boven de inbouw kookplaat.

Voila, heb je een hele mooie keuken met alles inbouw. En dat in een sociale huurwoning. En mocht je ooit gaan verkassen, kan je je 2 kasten met inbouw apparatuur meenemen 8)

En dan is dit een sfeer impressie:
Afbeeldingslocatie: https://media.hornbach.nl/hb/packshot/as.19499633.jpg?dvid=8

Benodigdheden:
1 electricien die je 2x16a 7,4kW kookgroep ombouwd naar een 3x16a 11,1kW kookgroep (krachtstroom met Nul).
Iemand die je inbouwspul in de 2 kasten monteert, en verankert aan de muur.

Jij hebt nu een 7,4kW fornuis gekocht, en je zit nu met de 3,7kW inbouwoven / inbouw combi-magnetron in je haar.

Als je nu een 22L inbouwmagnetron koopt, omdat je daar wel een bovenkastje voor kan kopen met de juiste maat. Dan zit je toch met het zelfde euvel, dat kastje moet wel op de juiste hoogte worden gemaakt, want die maat is niet standaard, enkel de breedt en de diepte. Vervolgens heb je het aan de muur hangen, en dan kom je een stopcontact te kort ;)

Dan zal je die moeten aftappen van de centraaldoos in het plafond boven de plek waar de eettafel staat met een K25/P25 kabelgootje op het plafond naar de keuken om een stopcontact te (laten) maken boven je bovenkastjes.

[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 28-12-2025 13:18 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1